poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2485 .



Secretul lui Polichinelle
proză [ ]
Intr-o zi de vot

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [ionaluca ]

2004-11-27  |     | 



Cine?
Pai cum cine?
Ce-ntrebare tembela mai e si asta?
Nu stiti ca romanii invata repede?

In cincisprezece ani de supt la tzatza democratiei occidentale n-am invatat noi ca alegerile le castiga cel care face "show"-ul electoral cel mai shucar?
Cel care scoate cele mai multe lovele la "interval"?

Asculta-ma, tampitule, daca esti inca nehotarat...

Sa-ti bagi picioarele in toate programe electorale, sociale, politice, economice... toti le au la fel... par trase la xerox...

Sa ti se falfaie daca omul pe care-l votezi stie sa vorbeasca sau nu limba ta... de cand s-au inventat "prompter"-urile pe sticle fumurii si mini-castile ascunse in urechile candidatului, cine mai poate sti daca acela pe care-l vei vota nu este doar un "papagal" care repeta ceea ce ii dicteaza un "dracusor" din "culise"...

Sa ti se rupa in paispe de cate clase are candidatul, cum face acordul intre subiect si predicat, daca stie cu adevarat cine a scris cartea din care da un citat literar clasic, daca minte sau daca spune adevarul, daca iubeste oamenii sau daca ii uraste, daca se inchina diavolului sau daca se inchina cu adevarat Dumnezeului tau...

Nu fii bulangiu si ne-recunoscator, nu uita cate baloane ai vazut la unii si cate la altii, baloane colorate, lumini puternice, ecrane "geant" pe pereti, curcubeie pe deasupra capetelor goale si infierbantate de iluzii, paiete, confeti, sepci multicolore, palarii colorate cu ventilatoare la baterie, pancarte mari si multe, aer climatizat in sala...

Nashpetule, stiu ca ai chef sa tragi o tzeapa la urna, dar sa nu uiti cine ti-a dat sa crapi in tine gratuit, hai nu face pe prostu' ma' flamandule, iti ghioraiau matele cand s-a dat atunci pauza cu bufet... ce ti-au vazut atunci ochii aia ai tai beliti si adanciti de foamea pe care o cazai in gat de vreo cateva zile?... scobitori infipte in masline, salam de vara, cascaval in cubulete, ceva patiserie... ai baut coca-cola si fanta pana ragaiai ca un porc, foamea iti disparuse si te-ai simtit pentru o seara om atunci... te-a prins la iesire ca pe un borfas cu doua sticle de apa minerala Dorna sub pardesiu si te-au lasat sa le duci acasa, fara sa-ti zica nimeni hot, panarama penala ce esti!...

Cine ti-a dat ma' legitimatie de revolutionar?... tu stii bine ce faceai tu, atunci iarna in 89, pe strazile Bucurestiului... pai aia era revolutie ce faceai tu ma' nasulie umana, c-asa trebuie sa-ti spun?... si dupa aia cine ti-a dat ma' chiosc din tabla de trei, vopsit verde, gratuit, cu amplasare in Titan, cu scutire de impozite pe viata... pai e vina lu' ala batranu' cu palarie, daca tu esti prost si n-ai stiut ce sa vinzi ca sa te faci om?... pai cu hartie igienica vreai tu sa te imbogatesti ma' covrigarule?... repetai tot timpul ca un papagal ca vor veni vremuri cacacioase si ca te vor prinde cu stocuri imense de curpapir, te visai miliardar pe seama cufurelii romanilor... dar ai fost prost, ma', n-ai anticipat ca romanii nu vor mai avea dupa ce sa se cace, le disparuse cu timpul si posibilitatea sa-si mai cumpere de mancare...

Esti liber ma' cazatura!... voteaza cum trebuie!... pune-te in rand cu lumea moderna occidentala!... de ce mama dracu' ti-ai mai bagat cablu' in casa daca nu inveti nimic de pe canalele straine?... banu' dicteaza, moshule!... alege unu' bogat, putred, mumie vesnica de bogat... tu nu te-ai saturat de saracie?... vrei sus de tot unul fara palton pe el si acasa cu un frigider gol marca Fram?... pai, nenica, asta are nevoie de mai mult de o legislatura ca sa intre-n rand cu lumea occidentala si sa treaca la trei mese pe zi... de tine cine-si va mai aminti pana atunci, prapaditule?...

Ce-ti lipseste ma' cacanare incapatanat ca sa fii fericit?... invata ma' sa traiesti ca omu' modern si lasa dracu' deoparte bagatelele vietii... ai avut curcubeu pe cer toamna tarziu, plangeai atunci de emotie divina in piata si aveai un nod in gat cand l-ai vazut cu ochii pe Messia... pai tu n-ai vazut ma' atunci ca Messia nu era singur?... ia aminteste-ti tu cu capul ala chel al tau de omu' ala cu palarie de vorbea in limba ta... eh?...

Hai ca simt in sfarsit c-ai inteles unde "bat"... te las, ca nu vreau sa zica lumea ca te-as putea influenta in decizia ta de om liber, democrat, azi, la vot...

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!