poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2951 .



Baragan (I)
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [ionaluca ]

2004-11-20  |     | 



E ora doua noaptea. Afara a inceput o ploaie rece, viscolita. Slobozia este trista, majestuoasa si suverana si in noaptea asta. Pare ca nu-i pasa de nimic, de nimeni. Traieste viata ei linistita, aceeasi, egala, monotona. La prima vedere ai zice ca nimic nu s-a intamplat aici de secole.

Si totusi...

Canalele de televiziune se vad prost. Ori cablurile intinse in graba pe acoperisuri de blocuri au luat apa, ori sunt iar furtuni solare care perturba satelitii, ori poate e de la bazele militare straine din preajma orasului. Parca si ploaia are un alt freamat, parca si viscolul e mai nervos, mai ingrijorator in bataia luminii galbene a lampilor cu iod din piata primariei. Inainte, cand primaria nu aprindea becurile, ploaia viscolita era invizibila, blanda, era doar o senzatie placuta, rece, bacoviana...
Acum insa, luminile primariei nu se mai sting nici ziua. Noaptea este acum amurg tarziu, obosit, fantastic, galben de iod.

Ploaia bate tot de la rasarit, asa-mi spunea si bunicu'. Lumea este aceeasi, eterna. El o vedea oare ploaia aceasta? Sau macar o simti-o?
Dare lichide involburate deseneaza in aer volute fotogenice, grabite, reci ca de marmura.

Am trecut ieri pe la el pe-acasa. Rece, umed, vested, locul a ramas si de data asta mut la privirea mea intrebatoare asupra rostului meu si al lumii. Privirea mea, incetosata de o lacrima grabita, uscata repede de crivatul taios si de lumina plapanda a unei lumanari frante de la mijloc.

Un stol de grauri se lasa purtat de crivat, dezinvolt. Lumanarea se stinge, aprind o tigara.

Baraganul mai traieste inca...

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!