poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2512 .



Ca Pasarea Phoenix
proză [ ]
Fara tine e frig(cu dedicatie)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Ela Paula ]

2004-10-05  |     | 



E îngrozitor de frig.Deprimant.Un frig ce te imobilizează.
Nu pot acum decât să-mi răstignesc gândurile cu chiroanele mele tăioase,cuvintele.
Mă-nțep cu violență-n duritatea lor și las veninu-mi să mi se scurgă pe trup,în sus,până la creier,să-l paralizeze pentru o clipă și apoi să-și ridice din nou aburii,purificându-l.
Îmi vine să-mi zdrobesc degetele,să-mi arunc falangele la întâmplare,să le las să se odihnească,până când se vor întoarce singure la locul lor,noaptea,pe furiș.
Îmi vine să-mi străpung inima,atât cât s-o fericesc cu o moarte adâncă de o clipă,care s-o ajute să renască mai puternică.
Îmi vine să-mi străpung strălucirea irișilor,s-o-ngheț lipind-o de Lună și-apoi s-o las să se deschidă dimineață,caldă și nouă,odată cu pleoapa de foc a Soarelui.
Îmi vine să-mi fac gura râu de munte,din care să se adape un singur cerb.Când el nu e,să-mi las apa absorbită de pământ,întru viață și bucurie.
Buzele să mi se facă petale de floare,corolă gata să se deschidă celui pe care-l iubesc.
Cascadele mele de râs să-mi fie marș funebru la această descompunere spre renaștere.
Lacrimile să-mi fie cenușa din care voi renaște.
Să-mi iau cenușa în mâini,să ți-o risipesc în adâncul privirilor și apoi să-i sorb parfumul prin falange,prin inimă,prin iriși,prin gură,prin toți porii trupului meu.
Și mâine să fiu piatră pe care să o strivești și ea să se transforme sub pasul tău în floare;să fiu văl de căldură peste un ocean înghețat pe care să o adulmeci cu nesaț;să-ți fiu floarea ce răsare fără a-i păsa de zăpadă,steaua ce-ți zâmbește ziua,fărâmă de soare ce-ți răsare la miezul nopții!
(martie-1996,când citeam mai des Nichita Stănescu)

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!