poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1109 .



pasarea phoenix 7
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [ionel florescu ]

2004-10-04  |     | 



Nimeni nu zise nimic si continuau sa mearga cu camionul scaldati in praf si sudoare. Cand mastodontul se opri, in jurul lor se casca un ocean de pustietate pictat din cand in cand cu dune de gunoi,maracini si cate o coliba infiripata pe ici pe colo.Un tip foarte solid si ras in cap desfacu bena si indrepta pistolul mitraliera catre ei:
-Faceti ce vi se spune ca altfel eu ma ocup de voi!Acum va dati jos si ridicati de la sofer saculetul personal.Hai!
Saculetul avea cateva kilograme bune si Toma isi descoperi o noua identitate, haine, un pistol si o ratie de mancare.
-Mancarea se va deschide la momentul potrivit, ar fi bine sa o pastrati cat mai mult posibil.
Un lincoln albastru se opri in dreptul lor si Pisica isi facu simtita prezenta.
-Aaaaa! Baietii mei! Momentul cel mare a sosit! Vreau sa va spun ca ati fost alesi sa spargeti monetaria nationala! Aveti onoarea de a fi printre putinii care au facut asa ceva!Cine se teme?
Un batranel cam pirpiriu facu un pas in fata urmat de un altul.
-Te temi?
-Imi este teama. Tocmai monetaria..
-Vrei la puscarie din nou?
Batranelul dadu din cap si tipul solid lipi pistolul de tampla lui.Se auzi detunatura si corpul se prabusi in praf.
-Dupa cum vedeti nu aveti de ales.Bulaul e plin de curajosi care ar face treaba intr-o clipita.Sony arata-le planurile!
-Bagati la cap! deseara , intram in cladire in jurul orei22. Atunci garda se schimba. Un om va sta la monitoare. doi se vor ocupa de garzi si restul vor lua prada.
-Ce vor zice cand ne vor vedea intrand acolo?
-Ajungem si acolo! Buna intrebare! Oamenii mei au grija ca sa aranjeze masina cu schimbul 3!Deci noi vom vi schimbul 3!
Aparu un alt camion care se opri la 7 metri distanta de celalalt si solidul imparti pistoale.
-Imbracati-va in hainele din saci si aruncati tot ce ati avut pana acum! Nimic nu ramane!
Toma se imbraca rapid si isi arunca hainele in mijlocul celorlalte iar cineva le ridica.Se simtea ciudat cu arma dar era intrat prea mult in rahat si nu putea da in spate.
Cand fu gata urca in celalalt camion si isi ingropa fata in maini. Viata ii parea tot mai mult unfilm prost de duzina , fara un final fericit.
Toata ziua se jucara de-a armele si invatara sa traga.Din nou cei care ratau erau impuscati.Chelul nu avea pic de mila!
Seara se ivi cuminte si la ora 21 erau in apropierea monetariei nationale.Se uita la mainile lui si cu greu isi opri tremuratul iar la un moment dat se gandi sa renunte.O forta launtrica ii dicta sa continue. Sa nu se lase.Sa lupte.
-Masina cu schimbul trei e a noastra! Pionul 1 a luat pasarea! Porniti!
Ii veni sa vomite vazand trupurile nefericitilor in dubita dar se consola ca putea fi si el printre ei.
-Intram in curte!
Vazu ca totul era planificat si primele garzi nu realizau in ce rahat se afla.Isi dadu seama ca totul e lucrat din interior si zambi amarnic. C e prosti sunt unii cateodata!
Se schimbara codurile moment in care intrara peste schimbul 2. Avu loc o lupta scurta si sala de control era a lor.
-Avem 10 minute pana cand vor realiza ce am facut! Dati drumul la treaba!
Cu teama in maini incarcau sacii cu bancnote si monede iar unul ii cara afara.Din pacate la etaj aparu o patrula care realiza cese intampla.Profesorul ridica pistolul si matura cu o rafala adversarul.Unul din hoti se repezi inainte

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!