poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1110 .



Pasarea Phoenix
proză [ ]
partea a doua

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [ionel florescu ]

2004-08-29  |     | 



-Eu te voi reprezenta la proces.
-Am avocatul meu, de ce nu ma reprezinta el?
-Domnule Tomescu sunteti intr-o situatie cat se poate de disperata daca nu stiati. In primul rand v-ati incurcat cu o minora iar in al doilea caz ea e moarta.De catre cine e omorata? Sincer nu ma intereseaza. Daca te scap esti mort daca te inchid astia esti mort.
-Nu inteleg
-Nu stiati ca Alina Marinescu e fata unui foarte celebru personaj din lumea interlopa? Care are o gramada de legaturi la varf? Citeste ziarul de azi! Citeste!
'' moarte suspecta a unui avocat.Avocatul Popa Tiberiu a fost gasit mort in apartamentul sau''
-O Dumnezeule, il stiam de o gramada de timp pe omul ala.Ce ma fac? Cu ce am gresit in fata ta Doamne de ma pedepsesti atat?
-Misiunea mea e simpla.Ce alegi?
Ion Tomescu se ridica de pe scaun si ceru sa fie scos din sala de catre gardian.
-Tu alegi. Se pare ca sunt deja cenusa. Poate candva voi renaste ca pasarea Phoenix. Poate!



-Tomescu Ion,nascut in Bucuresti pe data de 23 mai 1965, te condamn la 25 ani inchisoare pentru omor deosebit de grav cu eliberare conditionata in zece.Sedinta e incheiata.
Lasa capul jos si apuca sa vada chipul fetitei de 5 ani care
plangea undeva in coltul din dreapta. Lumea era prabusita si o alta lume se ridica , murdara, cinica, criminala.Petrecu noaptea in arestul politiei iar dimineata fu dus la inchisoare.Cand usile masive se inchisera in urma lui inima se franse in zece bucati si amintirile incepura sa se sfarame una cate una ca un joc prost de carti.
-Esti 241821. Etajul 3.Sa te comporti frumos!
Celula e ticsita de oameni care privesc cu neincredere pe cel nou venit si unii il privesc cu dusmanie, cu ura nedisimulata.
-Patul de sus e al meu! zise unul inalt de 2m si negru ca tuciul.Doar veteranii dorm acolo. Dormi jos!
Cum sa doarma cu 30 de insi intr-o camera? Unii mai dubiosi decat altii?
-Maine suntem scosi la treaba, zice seful camerei si arunca o bucata de sapun pe jos.Ordin de la caralii sa scaotem rahatul din bude.Sa-l vedem pe cel nou cum se va descurca.
-Ce dormi? Curata pe jos ba!
Lua sapunul si se apuca de frecat dar primi un picior in fund si cazu lat. Poate mai primea unul dar usa se deschise rapid si intrara 5 vlajgani care facura semn celorlati sa dispara.Fu luat pe sus si coborat undeva la subsol
-Lasati-l aici, Plecati!
Din umbra se ivi un tip la 49 50 de ani care se juca cu un prezervativ folosit.
-Scuza-i pe ingerii mei. Sunt neciopliti dar aici nu se merge cu jumatati de masura.
-Daca vrei sa ma omori fa-o acum si nu ma mai chinui!
-Sa te omor? Da, asi putea face acest lucru. Sau te-as putea da pe mana baietilor care cauta ceva fetite noi. Pricepi? Dar nu o voi face.Cu siguranta ca vrei vrea sa mori dar nu! nu inca! Am treaba cu tine.
-Nu sunt un criminal!
-Nu? Tribunalul asa a zis.Ca ai omorat o fata.
-Nu e adevarat! Nu am omorat-o! sunt nevinovat!
-Culmea ca toti de aici suntem nevinovati.Ce mai conteaza unul in plus sau in minus?

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!