poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1862 .



un simplu observator la alegeri
proză [ ]
6 iunie 2004

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [ricky paduraru ]

2004-06-08  |     | 



Pentru data de 06.06.2004, mi-am propus ca in calitate de cetatean responsabil, ar trebui sa pun si eu umarul la realizarea in conditii democratice a alegerilor locale 2004. Astfel am identificat modalitatea prin care pot realiza acest lucru, in acelasi timp pastrand o anumita distanta fata de ceea ce inseamna scena politica – observator din partea unui ONG.
Astfel ca dupa un instructaj sumar facut asupra ceea ce va trebui exact sa fac am fost lansat in “jungla”. Asadar evenimentul, din punctul meu de vedere, a inceput in data mai sus mentionata la orele 4.30, cand am pornit spre comuna L... unde urma, ca in urma acreditarii sa mi se permita sa observ procesul de desfasurare a alegerilor. Asa a inceput unul dintre acele evenimente din viata de care ai nevoie ca sa fii desavarsit ca om, dar care cand ti se intampla ti-ai dori sa se termine cat mai repede.
La orele 5.35 am fost langa sectia de votare, bineinteles ca membrii biroului sectiei de votare nefiind prezenti la ora 6, CFL (presc. Conform legii). In jurul orei 6.25 o individa cu pretentii de doamna ma acosteaza si-mi cere explicatii. Dupa cum am fost fost instruit imi zic speechul: buna ziua, ma numesc BC si sunt observator din partea asociatiei ........., pot sa va prezint acreditarea si CI. Aceasta doamna s-a uitat atent la documente dupa care a intrat in alta incapere. La 10 minute o alta doamna intra pe poarta institutiei, Sectia de vot era in sediul Primariei, si striga: Tina, ii gata cafeaua, moment in care am realizat ca ceea careia m-am adresat atat de somptuos era de fapt femeia de serviciu, care sunt sigur ca nu a inteles absolut mnimic din rolul meu in acel loc. (1)
La orele 6.35, deci, membrii biroului, care trebuiau sa fie prezenti cu 35 de minute mai devreme, au inceput sa apara, bineinteles plini de plictis si fara nici o dorinta de a fi acolo, pusi poate de ceva om mai instarit din sat care se regasea pe vreo lista si era imperios necesar sa aiba un membru in sectia de votare, nu de alta dar pe langa presedinte si vice, in comisie. mai trebuie sa fie inca 5 membrii pentru a se putea considera legal constituita. Stampila de control nici vorba sa fie pe buletine CFL. Lucruri minore daca te gandesti ca aceasta masura era privita de cei care trebuiau sa o indeplineasca, o simpla gaselnita a celor de sus, parca conceputa special pentru a le da lor, comisiei din L..., de lucru in plus. Sigur ca la remarcile mele despre acest lucru mi s-a raspuns ca ei sunt oameni ocupati, detinatori de porci si vaci si alte oratanii casnice, pamanturi in arenda sau proprietate care nu pot astepta dupa cine stie ce dispozitie venita de la centru. Dupa modul in care au expus problema mai mai ca m-au convins de inutilitatea acestei prevederi, si cumva aderam la ceea ce ziceau ei – dora o sa le stampilam pana deseara domnisor, dora n-or fi atatia nu ti teme – (2)
Primul alegator 7.01 – spre uimirea mea. Tanti Veronica avea program azi, cules de hiribe care cica au aprut buluc dupa ploaia de sambata, primul alegator, primul vot anulat, tanti veronica nu a stiut ca nu are voie sa arate comisiei cu cine a votat ea iesind din cabina cu buletinul scos si intreband pe toata lumea, ca o femeie de buna credinta ce este, daca a facut bine. (3)
Alte evenimente notabile nu au mai fost in dimineata cu pricina, decat ca bancurile erau de prost gust, si pe langa faptul ca 3 dintre ei nici nu stiau ai caror partide sunt delegati – au avut contact vizual cu procesul verbal de constituire chiar cu 5 minute mai devreme, aveau pretentii de oameni culti dand in stanga si in dreapta cu principii de elaborare si aplicare a unor legii. Bineinteles total pe langa subiect.
Am inceput sa fiu luat la intrebari, intrebari de genul: unde lucru, daca sunt insurat, ce scoala am, cum am ajuns eu tocmai in comuna lor etc. intrebari la care eu am raspuns cu demnitate si responsabilitate, am inceput sa arunc sloganuri, ca acolo de la institutia de unde vin eu, cel mai important este cetateanul, iar eu in calitate de angajat al statului trebuie sa respect legea si acestea sunt principiile dupa care trebuie sa ne ghidam daca vrem sa intram in UE, remarci care au fost intampinate cu ironii si gangureli de genul: Om intra in UE cand mi-oi vedea eu c..., dupa care cu o oarecare rusine erau prezentate scuzele de rigoare fata de doamnele prezente. (4)
Primul incident a fost cand o doamna in varsta cu sanatate subreda, (aici vreau sa remarc faptul ca desi erau majoritate foarte in varsta si incercati de tot felul de boli cu nume foarte intortocheate au venit la vot desi inexplicabil sectia de votare a fost amplasata la etaj facand si mai grea deplasarea acestora –banda fara scari pentru accesul carucioarelor cu rotile si ale persoanelor cu handicap care conform legii este obligatorie in toate institutiile lipsea - , lucru care m-a emotionat si mi-a insuflat un respect deplin fata de ei), la solicitarea dansei cineva avea dreptul sa intre in cabina pentru a-i explica procesul de votare, un domn – proprietar de oloire, am aflat mai tarziu, si candidat in acelasi timp – a prins de mana pe cel aflat in cabina cu doamna impingandul peste masa unde odihneau buletinele de vot si accesoriile necesare procesului de votare adresand injurii membrilor comisiei, si mie am aflat mai tarziu, In panica creata eu, om cinstit si cu ceva cunostinte in ale democratiei am apelat la ajutorul organului de ordine, postat undeva in fata buletinului de vot anulat aflat in fata sectiei pentru exemplificare, care m-a intampinat cu o privire banuitoare. La solicitarea mea care viza un anume articol dintr-o anumita lege electorala si care zice ca in sectia de votare trebuie sa fie prima data ordine – apropo de partidul din care facea parte recalcitrantul cetatean – domnul organ mi-a raspuns: da ce vrei sa mi-l ridic in cap?. Am fost dezarmat, ce lege nenea iancule, ce organ de implementare a ei, suntem in Romania unde e nevoie de ulei si unde un proprietar de oloire are statut special, fiind unicul furnizor al acestui serviciu pe o raza de multi km, (ca de fapt orice forma de civilizatie). Asa ca am asteptat ca cel cu pricina sa se calmeze, la acestea contribuind si tanti Vica, fosta casiera la CAP, care dupa ce l-a luat cu glume mai mult sau mai putin subtile si cu clara tenta sexuala i-a explicat domnului ca nu e bine ce face, ca cei de la centru (asta sunt eu) ne urmaresc si ca trebuie ca comuna (cacofonie lasata cu stiinta) sa se prezinte bine. Nu stiu exact ce la facut pe domn sa se opreasca din urlat dar cert este faptu ca ii voi fi pe veci recunoscatot lui tanti vica pentru interventie. Votarea a mers mai departe. (5)

VA URMA

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!