poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2319 .



Imparatul zeu al mustelor
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [SkorpioN ]

2001-10-12  |     | 



Ziua intai
Soare, zapuseala, canicula, caldura imposibila in parcul ce pare ca-si schimba incet culoarea din verde in galben, apoi in rosu.
Barbatul sta in picioare, ca o stana de piatra. Cei doi caini (dog german si caine lup) zac tolaniti in iarba, la picioarele lui, molesiti de caldura si de nemiscarea miezului zilei. Din cand in cand clampane din falci unul catre celalalt.

Ziua a doua
Soare acoperit de nori dezlanati, suflati de vantul care coboara din cand in cand pe deasupra parcului.
Barbatul sta in acelasi loc, la fel de impietrit. Cainii si-au recapatat cheful de viata, mai ales ca o potaie alba le da tarcoale. Se hotarasc sa-l invete minte pe nesimtit si se fugaresc o vreme, sarind si rostogolindu-se prin iarba in incercarea de a-si pune botul pe capatana latoasa a potaii, incercand sa-si obtina respectul pe care au impresia ca li se cuvine pe drept.
Potaia se da batuta si fuge cu salturi mari. Cainii o urmaresc o vreme, apoi renunta si continua sa faca ture in jurul poienii, ca loviti de streche.

Ziua a treia
Nori de furtuna pe care vantul incarcat de curenti reci nu indrazneste sa incerce sa-i spulbere.
Potaia alba se intoarce. Cainii o privesc cu o mina rece si se lanseaza in urmarire. Potaia alba eschiveaza si o vreme se retrage intr-una, evitand pe rand atacurile. Are ceva din gratia si disperarea gazelei urmarita de ghepard.
Atacul final isi atinge scopul. Din cand in cand, unul dintre caini ridica botul inrosit de sange si ciuleste urechile. Un minut mai tarziu, fiecare apuca cadavrul de cate o laba si trag in directii opuse, sfartecand concertat si ordonat.
Barbatul sta in acelasi loc, impietrit, si un nor de muste se invarte in jurul lui, intr-un vartej ametitor care ii face trasaturile imposibil de distins.

Ziua a saptea
Soarele imens si sangeriu lumineaza slab si incalzeste anemic. Intreg peisajul pare scaldat in sange.
Barbatul sta impietrit, in picioare.
La picioarele lui, tolaniti in cautarea racorii ierbii aproape uscate, doi oameni clampanesc din cand in cand unul catre celelalt, iar la urma scheauna incet.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!