poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3259 .



Sufletul Meu Scump
proză [ ]
La Drum catre Taramul Soarelui Stins!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Keit ]

2004-04-03  |     | 



Cat de mult inseamna suflet?


"Sufletul meu valoreaza cat parfumul unei lacramioare si o graunta mica de ovaz."

Primavara a alunecat pe sufletul meu inghetat, si a cazut intr-o zi de Miercuri, chiar in bratele diminetii, impaturite in aripi de matase.
Eu, am trecut la maneca scurta, sa-mi las pielea sa se sarute cu briza calda, improspatata de optimism, de care am atat de multa nevoie.
Mi-am ars visele iernii pe rugul sfant al amintirior din ceara, si mi-am aprins ochii cu flacara unei sperante naive de care mi-am agatat destinul viu si desfranat. Am gustat din petala unui trandafir salbatic sa ma imbat cu copilarie apoi am pornit din nou la drumul vietii, batatorit de labele lupilor care l-au traversat cand iarna impletea parul femeilor neimblanzite.
De data asta, trebuie sa merg pana la capat si sa reusesc sa inving teama de "a nu reusi".


[...]

Am facut primul pas, si un fluture cu aripile speriate de batranete mi s-a asezat pe buze, incet, fara sa-mi trezeasca sarutul mort, lasat de iubita mea in ziua cand m-a parasit si s-a intors inapoi in laguna neincapatoare a Indiferentei.
Am intrebat fluturele, de unde vine, iar el mi-a spus ca nu vine de nicaieri, dar ca se duce pe Taramul Soarelui Stins, sa cumpere parfum de lacramioara pentru a-l darui Primaverii, urmand ca aceasta sa-i ofere in schimb, o aripa in plus. I-am urat succes si l-am lasat acolo pe buze, ca nu ma deranja deloc si mi-am continuat drumul.

Am facut al doilea pas, si o furnica cu piciorusele incarcate de Neputinta mi-a urcat pe obraz, incet, fara sa-mi trezeasca amintirea mangaierilor calde, pe care mi le desena iubita mea pe obraz in fiecare seara, cu manutele sale imbracate in culori vii.
Am intrebat-o pe furnica, de unde vine, iar ea mi-a spus ca nu vine de nicaieri, dar ca se duce pe Taramul Soarelui Stins, sa cumpere graunte de ovaz pentru a le darui Primaverii, urmand ca aceasta sa-i ofere in schimb, elixirul puterii nemuritoare. I-am urat succes si am lasat-o acolo pe obraz, ca nu ma deranja deloc si mi-am continuat drumul.

Am facut al treilea pas, si un greier cu antenele innodate de iubire, mi-a sarit pe frunte, incet, fara sa-mi trezeasca gandurile impietrite, pe care mi le inveselea iubita mea cand imi citea dimineata poezii din inima, spuse in cuvinte coplesitoare.
L-am intrebat pe greier, unde se duce, iar el mi-a spus ca nu se duce nicaieri, dar ca vine de pe Taramul Soarelui Stins, acolo unde a cumparat ultimul gram de parfum de lacramioara si ultima graunta de ovaz, pentru a le darui iubitei sale, iar aceasta sa-i ofere in schimb, un sarut inaripat si inzestrat cu putere nemuritoare...

M-am gandit cum sa fac sa-i spun acum fluturelui si furnicutei, fara sa-i intristez, ca nu mai au de ce sa mearga pe Taramul Soarelui Stins; greierul cumparase tot ce mai ramasese si imi era mila de ei, sa bata atata drum degeaba.
In final, le-am oferit sufletul meu, sa mearga si sa-L ofere Primaverii pentru ca aceasta sa le daruiasca in schimb, o aripa si elixirul puterii nemuritoare... "De ce le-am oferit sufletul meu", va intrebati voi acum, dar intrebati-va si "de ce nu?" si o sa ma intelegeti...

Trupul meu a fost ingropat pe drumul vietii, acolo unde ploaia sa intepenit intre pietrele de pe mormantul meu.
Mergeti acolo, si-o sa vedeti crucea din lemn pe care scrie, "Aici odihneste cel care s-a bucurat de Primavara".


Azi, un fluture cu o singura aripa se zbate chinuit de dorinta de a zbura din nou, si-o furnica neputincioasa se tine cu piciorusele agatate de viata... deasupra rapei unde moartea e stapana.
Tot azi, un greier s-a sinucis, pentru ca si-a adus aminte ca l-am intrebat "unde se duce", iar el mi-a raspuns, ca "nu se duce nicaieri..."

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!