poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1989 .



O explicație a iubirii
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [FcPoliFan ]

2003-11-12  |     | 



-Nu pot să cred că mi-a făcut una ca asta!
-Și zici că nu ți-a dat nici un…avertisment?
-Nu! Pur și simplu am ajuns ieri seară acasă și nu mai era. M-am uitat în sufragerie, în dormitoare, în băi, chiar și in bucatarie. Nici o urmă. Într-un final mi-a spus femeia care lucreaza pentru noi, mine adică, o lungă poveste din care reieșea că ea s-a îndrăgostit de altcineva și pe lângă asta mi-a mai povestit baba că citise ea în stele, că vroia să-mi spuna că trebuie să am grija, ș.a.m.d. Aș fi dat-o afară daca dramul de rațiune care mă mai stăpânea nu m-ar fi conștientizat de cât de greu este să cauți o nouă femeie de serviciu.
-Așa-i, omule, s-a sărăcit lumea de adevăratele talente. Da’, apropo, ascultă ce mi-a povestit de curând cineva într-un bar; era și el nenorocit că îl părăsise nevasta, dar părea să fi reușit nițel să treacă peste acest eveniment. Îmi spunea cum a visat el că e treaba cu iubirea. În visul său se arată o plajă imensă, cu un nisip fin de tot și cu o apă cristalina oriunde priveai cu ochii. Pe plaja asta s-ar fi aflat toți oamenii –toți, toți- și mai erau niște sfori, unele subțiri, altele mai groase, care legau oamenii între ei. Ce-i adevărat, el spunea că unele sfori nu erau legate ci pluteau parcă ușor deasupra nisipului. Inițial nu a mai văzut pe nimeni deosebit, așa că a început să se plimbe. Atunci, deodata, a văzut…un nebun. Așa i s-a părut lui, nu mă intreba de ce! Nebunul alerga de colo-colo și sărea peste pânza de sfori. Când s-a apropiat prietenul nostru la câțiva metri de lunatic, l-a văzut prăbușindu-se. A vrut să-l ajute să se ridice, dar parcă a simtit el că nu era cu adevărat acolo; adică, spunea că se simțea ca un spectator. Nebunul se impiedicase de câteva sfori, dintre care unele s-au rupt. El le-a legat în grabă la loc, dar tipul de la bar era convins că nu le-a legat așa cum erau înainte. Și apoi, puf! Îmi spunea că s-a trezit. Pe budă…
-Bre, tipu’ asta era mai țicnit decât baba mea!
-Parcă toata lumea e așa în ziua de azi. Bine că noi mai suntem cu picioarele pe pământ și cu mintea limpede!

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!