poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1351 .



poveste...moderna
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [colorit ]

2001-07-21  |     | 



" Just another manic monday...
Wish it were sunday....".

Cenusareasa matura harnica bucataria si se intreba cu ce a pacatuit...a citit multe povesti in care fetele frumoase, harnice, sincere si cuminti intalneau printi care le salvau din inchisoarea lor si cu care traiau fericite pana la adanci batraneti. Ea de ce trebuia sa se chinuie cu matura aia prost facuta, cumparata de la vanzatori ambulanti??? Nimic nu mai era asa ca pe vremuri...cand puteai matura cu aceeasi matura pe parcursul unei povesti intregi....puteai coase cu acelasi ac....puteai calca fara sa ti se incinga fierul prea tare....sau fara sa se ia curentul dintr-o data si sa nu mai vezi nimic, sa fie presiune la gaz, sa nu ramai cu mancarea nefacuta.
In cel mai bun caz, avea lumanarile la indemana...erau parfumate mai nou....dar,parca parfumul acela, care ii lua narile cu asalt, o impiedica sa viseze.
Unde erau balurile? Unde erau condurii de sticla, clestar...matase??
Au fost inlocuiti cu pantofi...sandale...saboti...incaltaminte moderna pentru oameni moderni. Dar incaltamintea era total dizgratioasa, prost facuta, intru totul rea pentru mers si coloana vertebrala....
Oare, daca aceasta incaltaminte moderna era pentru oameni moderni....asta insemna ca si oamenii erau la fel ca ea???
Ar fi vrut si ea sa mearga la discoteca....dar trebuia sa spele vasele, sa stearga praful...
Se uita in oglinda....hmmm....chiar si cu hainele astea ponosite imi vine bine...chiar daca au fost cumparate din targ sau second-hand.
Un soricel se auzea scormonind pe sub podea...macar el era fericit....asta pana se amagea ca va manca...ii va mai lasa putin iluzia....el nu stia ca toata mancarea era sus, in bucataria cea moderna....in combina frigorifica....
Nu stia nici ca in seara asta, ca in nici o alta seara de altfel, nu se va transforma si ca nu o va conduce prin noapte, la bal....la intalnirea cu vesnicul si mult asteptatul print.
O bataie in usa...inca una...nu avea chef sa raspunda, iar interfonul era defect....poate era Alba-ca-Zapada, sau Scufita Rosie...se vizitau des, incercau si ele sa se consoleze cum puteau....Insa in seara asta nu voia sa vada pe nimeni. Poate va aprinde televizorul si va urmari telenovele toata noaptea...discoteca tinea pana tarziu...macar acelea aveau final fericit.
Printul se uita pe geam, mai batu o data, de doua ori...vedea lumina, insa nu intelegea de ce nu i se raspunde....in fond, o admirase pe noua lui vecina de cand se mutase in cartier....venea special la magazinul din colt, poate, poate o vedea pe ea....
Mai astepta putin, apoi pleca, incet, sovaind, cu parere de rau....dezamagit....
Era reclama.....oare de ce nu vine printul??????

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!