poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1624 .



Lovitura de stat
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [balosin ]

2001-05-22  |     | 



mass-media are un rol de o importanta majora intr-un regim democratic, influenteaza procesul decizional in institutiile guvernarii, precum si de formare a opiniei publice. devenita dupa '89, " a patra putere in stat ". implicit i se confera o anumita capacitate de a stabili prioritatile si de a modela atitudinile politice.In conceptul social exista doua idei logice: un individ isi creeaza propria identitate intr-un sistem care implica asumarea responsabilitatii fata de societatea in care se dezvolta, acest tip de responsabilitate are si o componenta etica; a fi jurnalist a prezenta si a analiza corect ideile, evenimentele, motivat de necesitatea protejarii intereselor publice si a asigurarii accesului liber al cetatenilor la exprimarea opiniilor.


" Cine a tras in noi ? "
Nu am vorbit despre asta lasind in sufocare spiritul artistic,
o adevarata favoare, la ce bun sa cistigi timp cind il irosesti pe fleacuri, un refugiu pentru oamenii cu o complicitate altruista, cind parasesti o lupta care atrage dispretuirea tuturor iti dai seama ca si tu o dispretuiesti.
Cine a tras in noi ? de ce a ezitat o mare parte din intelectualitatea
spiritului nationalist sa parcurga drumul spre o catalogare a unei ratiuni care sa serveasca drept adevar populatiei - din lipsa de adevar. Daca ar exista pin absurd un singur individ intr-o singura tara, ar putea concretiza un anumit fapt pe care il reprezinta ca natiune.
In 22 DEC '89, Nicolae Ceausescu a parasit sediul central intr-un
elicopter, creind o situatie delicata, anumite persoane se folosesc de acest prilej pentru a proteja direct sistemul si a suprima fortele multimii. Vor exista vinovati pentru toate acele vieti omenesti care sau dus ? Exista vinovati dar acestia au motivatia lor, nu se pot da sentinte intr-un punct de vedere. Daca nu exista probe justitia nu poate condamna. Intr-o situatie in care sute de mii de oameni sau aflat in miscare, in intuneric, in momentul in care sau produs asemenea fapte devine foarte greu de verificat de depistat. In aceeasi zi dupa orele 18:30 a izbucnit canonada intr-un tot de apeluri de a mentine oamenii in strada, sau tras focuri, apareau unitati militare la C.C., pentru a apara revolutia... devine o absurditate perfecta din toate punctele de vedere: tancuri, care nu aveau nici un obiectiv, soldati care nu aveau in cine sa traga, si o multime de civili neinarmati, aflati intr-un flux continuu, nemaintelegind de ce nu au fost condusi civilii spre a intra in case, iar, in momentul acela s-ar fi putut efectua o radiorafie perfecta pe strada. In acele momente nu se intelegea cine in cine trage, soldatii trageau, extrem de multe victime ar fi putut fi evitate daca se faceau apeluri spre a indrepta multimea spre case, dar aceasta detemperare a populatiei in acele zile facind apel ca toata lumea sa paraseasca strazile, ar explicita o riposta venita din partea maselor creind momente de suspiciune generala.Ceausescu a plecat nu ca urmare a uneii actiuni a armatei, pentru ca armata pina la fuga lui Ceausescu era la dispozitia sefului statului, nu a actionat impotriva regimului, masele au iesit in strada si au determinat fuga lui Ceausescu, sa apelezi la aceste mase care au facut revolutia sa se retraga insemna sa alimentezi suspiciunea ca cineva vrea sa scape de oameni. Radiofuziunea romana: " revolutia este a noastra, a tuturor, nu numai a copiilor, nu numai a tinerilor, a noastra, a parintilor, a bunicilor, a tuturor...am venit pentru a va anunta ca tara este libera, dictatorul a murit, pentru a va anunta ca noi toti suntem oameni liberi ". Libertate libertate, garantia succesului acestor discutii care se duc in comitet este prezenta voastra. Daca vreti sa nu vi se ciunteasca victoria, daca vreti ca ceea ce am cistigat sa fie realizat, ramaneti aici! - Palatul regal.

--------------------------------------------------------------------------------

Ceausescu a fost ultimul stalinist din Europa de Est - a pus
tricolorul peste capitalul lui Marx, o cerere de condamnare este interventia, in "Cehoslovacia", el nu sa folosit de un act stalinist a folosit o dictatura de tip personal. Independenta pe care Ceausescu a proclamat-o nu era independenta tarii era independenta lui, pentru ca el sa nu fie subordonat servil Moscovei, nu putea sa suporte o ipoteca sovietica; nu contesta fronda antisovietica, nu convenea hegemonia sovietica in ceea ce il priveste pe el, sub aceasta fronda a pastrat o ortodoxie marxista perfecta absolut - totalitarismul. De ce sunt ungurii inainta noastra acum? De ce sunt polonezii? Pentru ca ei au avut parte de un reformist care a modificat in timp intreaga structura a statului.Despre Ceausescu: exact invers prin intermediul solutieisenzationale, personaj numit print-o analiza curenta si rece, ridicari la putere extrapulari ale unor excese patologice, directori de opinie publica, o responsabilitate devenita enormitate - se va cota satisfactie... in sistem desi nu trebuie exista accidente o insinuare de tip securist, moderatorul, obosit de efortul intelectual, sa nu batem cu siguranta cimpii, a indus o anumita greseala, omul greseste pentru ca munceste. Manifestarile implementeaza xenofobia de piata, nu avem codul pentru a face o analiza patologica. O groaza de conducatori ai lumii au stat sub influenta patologiei, un gest sublim, care sunt genialele uneltiri politice. Solutiile simple pot avea consistenta lor, comandamentul flux principal de sentimente cu o anumita stare de spirit neconcluzionata decisiv, sau decupata din formele teribiliste. Judecata fals ideea europeana, nu ar fi decit o asimilare, o natiune puternica asimileaza una mai slaba, sa extinda spre datoria intelectualilor, ofense aduse demnitatii noastre nationale. Minoritatile vorbesc stricat limba nationala in propria tara, dar vorbesc perfect o alta limba straina, nu ar trebui sa constat, exista Cioran care invinge complexele, tratarii cu superioritate, declaratii triumfaliste cu o infatuare exacerbata. Slabiciunea la scrisoristi, toti dezidentii la romani, au pus mina si au scris scrisori spre tara. Forma ridicata la nivel de adevar, o cultura generala ieftina, " impotenta " un zvon aranjat ca sa scirbeasca, unde s-a dat dovada de o mare delicatete cartile postale ale mortii, incitind opinia publica, o mentalitate cu profilul moral si psihologic diferit de cel al omului din occident. Sunt un intelectual tranzitiv, unii oameni au o anumita reprezentivitate o pozitie civilizata.

--------------------------------------------------------------------------------

"" Lovitura de stat ""
Ideea lansata - sovieticii au plecat pentru a ramine, de actualitate.
Istoria dovedeste un lucru foarte limpede comunistii - elita
comunistilor, cei instruiti la Moscova in doctrina sovietica au fost in general oameni foarte disciplinati care au respectat intr-u totul ordinele Moscovei. Chiar si atunci cind au fost nevoiti sa imbrace conjunctural haina nationalista, nu au facut-o pentru a crea diversiune in opinia publica. Au fost disciplinati atunci cind a trebuit sa cedeze puterea, insa si-au facut din plin simtita prezenta in preajma puterii. Problema se pune ce haina au imbracat ei, daca nu se pregatesc sa imbrace o noua haina, pentru a pregati asaltul de data aceasta de a prelua puterea. In mare parte conlucrind cu sefii serviciilor speciale(S.R.I. etc.) romanesti, comunistii rebotezati au pierdut totusi alegerile din noiembrie '96. Se ridica insa o intrebare : cum a acceptat P.D.S.R. si presedintele Ion Iliescu rezultatul scrutinului: " sa asimilam si in politica spiritul olimpismului, ai cistigat, continua, ai pierdut continua...".O nota legata de sinceritatea reformelor initiate de Andropov si Gorbaciov, care a fost aplicata si celorlalte state foste comuniste; este o problema subtila si grava in acelas timp exista analisti occidentali cu experienta in domeniul serviciilor secrete, care apreciaza ca esenta reformelor incepute de Iuri Andropov se rezuma de fapt la gradul stabil de cedare si apoi de preluare a puterii, reluind, este in prima faza schimbarea denumirii partidului comunist, in al doilea stadiu partidul se resemneaza sa piarda alegerile fara a incerca nici sa le conteste nici sa le saboteze, iar dupa infringere el astteapta ca echipa nou instalata, aflata la putere sa se sinucida din lipsa de experienta politica - este al treilea stadiu. Emil Constantinescu, " Romania revine acum in marele complex al lumii democrate contemporane, aducind cu sine o experienta complexa unica si tragica; inhibata patru decenii in spatele cortinei de fier si ratacita timp de sapte ani in spatele cortinei de catifea a tranzitiei, Romania poate trece foarte repede peste aceste etape si ea poate ocupa un loc demn in lumeaa civilizata, locul pe care il merita.".In cel de al patrulea stadiu si ultimul, urmeaza noi alegeri in care partidul este cistigator. Acest ultim stadiu cel al reluarii puterii intr-un cadru aparent democratic in care serviciile secrete sunt puterea situata deasupra tuturor puterilor statului, este opera prin care comunismul reformat va renaste din propria cenusa. In totul de fum tesut de Iuri Andropov despre care exista presupuneri uneori dovezi, dar niciodata certitudini. Revolutie 22 decembrie: " Fratilor multumita lui Dumnezeu ne aflam in studiourile televiziunii, am reusit sa ajungem aici in spatele tancurilor cu armata si cu studentime, cu omeni pe care ii vedeti si mii si mii de romani si de alte nationalitati care ne-au condus. Vom face un apel catre intreaga suflare romana catre eroicul popor roman. Victorios, am invins! am invins! am invins! ", dupa sapte ani in piata Universitatii din Bucuresti:".........La urma toate aceste chestiuni trebuie intelese, si starea aceea de spirit in care se aflau cu totii si instanta militara si unitati militare, toti acesti oameni ...

--------------------------------------------------------------------------------

pentru mai multe detalii accesati siteul autorul astept raspunsul dumneavoastra pe urmatoarea adresa:
Alba Iulia, 2500, str.Luceafarului, nr.7 bl.C2 ap.4
mobil:094992232
e-mail:[email protected]

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!