poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 8648 .



O ISTORIE
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Daniil_Harms ]

2003-01-25  |     |  Înscris în bibliotecă de alexandru pop



Abraham Demianovici Pantopasov a scos un țipăt puternic și și-a apăsat ochii cu batista. Era însă prea târziu. Cenușa și o pulbere fină l-au orbit pe Abraham Demianovici. De atunci, ochii au început să-l doară și, încet-încet, s-au acoperit de bube purulente. Abraham Demianovici și-a pierdut vederea.
Orb și invalid, a rămas fără slujbă, cu o mizeră pensie de treizeci și șase de ruble pe lună.
Nu-i greu de înțeles că banii ăștia nu puteau să-i ajungă penru trai. Un kilogram de pâine costa o rublă și zece iar prazul patruzeci și opt de copeici, în piață.
Așa că, din ce în ce mai des, invalidul nostru se apuca de scotocit prin pubele. Nu era lucru ușor pentru un orb să găsească, între atâtea coji și resturi, pe cele comestibile.
Și-apoi, nici pubelele nu erau prea ușor de găsit în curțile necunoscute. De văzut, nu avea cum să le vadă. Iar de întrebat, nu mergea, ar fi fost prea penibil.
Nu-i rămânea altceva decât să adulmece.
Unele gunoaie răspândeau duhoare atât de puternică încât o simțeai de la un kilometru; altele însă, închise sub capace, erau imposibil de depistat.
Mai mergea cum mergea dacă nimerea peste vreun portar mai omenos. Dar cel mai adesea era hărțuit de-i pierea pofta de mâncare.
Odată, aventurându-se printre pubele, Abraham Demianovici a fost mușcat de un șobolan. A fugit imediat de-acolo și-n ziua aceea n-a mai mâncat nimic.
Dar iată că într-o dimineață Abraham Demianovici a simțit că i se desprinde ceva de pe ochiul drept.
Și-a frecat acest ochi și dintr-odată ochiul a început să vadă. Apoi i s-a mai desprins ceva și de pe ochiul stâng, și Abraham Demianovici și-a recăpătat vederea.
Din ziua aceea a pornit în sus.
Peste tot era foarte căutat.
La Comisariatul industriei grele nu mai aveau ochi decât pentru el.
Și Abraham Demianovici a devenit un om mare.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!