poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 8406 .



LADA
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Daniil_Harms ]

2003-01-19  |     |  Înscris în bibliotecă de alexandru pop



Omul cu gât subțire a intrat în ladă, a tras capacul deasupra sa și a început să se sufoce.
-De bună seamă – și-a spus, sufocându-se, omul cu gât subțire – mă sufoc în ladă pentru că am gâtul subțire. Capacul lăzii este închis și nu permite ca aerul să pătrundă până la mine. Am să mă sufoc, dar capacul lăzii tot n-am să-l ridic. Am să mor încetul cu încetul. Voi avea astfel prilejul să studiez lupta dintre viață și moarte. Va fi o luptă cu șanse egale, deci nefirească, pentru că în mod firesc învinge moartea, iar viața, predestinată morții, luptă de-a dreptul cu deznădejde împotriva dușmanului și până în ultima clipă nu-și pierde zadarnica nădejde. În lupta care stă să înceapă, viața va ști ea cum să învingă: va fi suficient să determine mâinile mele să ridice capacul lăzii. O să vedem noi care pe care! Numai de n-ar duhni aici atât de năprasnic a naftalină. Dacă viața va învinge, voi presăra peste lucrurile din ladă mahorcă. Iată, a început: nu mai pot să respir. Mi-a venit sfârșitul, asta-i clar! Nu mai am nici o scăpare! Și nimic măreț nu-mi trece prin cap! Mă sufoc!
Ia te uitã! Ce-i asta? Acușica s-a întâmplat ceva, dar nu pot sã pricep ce anume. Ceva am zãrit, sau poate am auzit...
Ia te uitã! Iarãși s-a întâmplat ceva! Doamne! N-am ce sã respir. S-ar pãrea cã mor...
Ei, dar asta ce-o mai fi iarãși? De ce cânt? Mã cam doare gâtul... Dar lada unde-i? De ce vãd toate lucrurile din camerã? E limpede, zac pe podea! Dar unde-i lada?
Omul cu gât subțire s-a ridicat și s-a uitat împrejur. Lada nu era nicãieri. Pe scaune și pe pat zãceau lucrurile scoase din ladã. Însã lada nu era nicãieri.
Omul cu gât subþire a spus:
-Asta înseamnã cã viața a învins moartea cu mijloace necunoscute mie.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!