poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2110 .



Legile Vietii
proză [ ]
partea I

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Emundin ]

2002-10-20  |     | 



Cum inveti sa fii perseverent ? Prin itermediul problemelor ! Cum inveti sa ierti ? Fiind tradat ! Ce fel de perfectionist esti ? De "performanta" , care merege o
"mila" in plus , dar nu crede niciodata ca va ajunge undeva ? Perfectionistul aparentelor , isi face mereu griji cu privire la parerea celorlalti , in loc sa aiba propria personalitate ? Sau perfectionistul care-si cauta perechea perfecta dar care sfarseste intotdeauna singur ? Poate esti un perfectionist moral ! Realiatea este insa alta : in jumatate din timpul afectat implnirii acestei sarcini , performantele tale se vor situa deasupra mediei , iar in cealalta jumatate vor cobori sub medie , contrazicand mitul conform caruia , daca nu lucrezi la capacitate maxima esti un ratat !.
Priveste inca o data la oamenii din viata ta . Cum te fac sa te simti ? Ii respecti ? Esti de acord cu standartele si valorile lor ? Alergand sa nu te implici intr-o relatie cu cineva nu judeci si dispretuiesti acea persoana dar hotarasti sa-ti folosesti viata , de altfel unica pe care o ai , pentru teluri mai inalte ? . Trebuie sa recunosti ca unii oameni sunt cu adevarat victime iar altii doar niste ratati . Cea de-a doua categorie seamana cu o baterie de masina cu elementii defecti ; oricat lichid ai turna , nu-i poti face sa-si imbunatateasca performantele , nu-ti pot fi de folos . Daca cineva ti-ar seca contul din banca , ai lua atitudine intr-o clipa nu-i asa ? Nici n-ar mai putea fi vorba de mila . Ei bine , relatiile sanatoase te jefuiesc de ceva mai mult mai valoros decat banii - timpul tau !
Informatia este putere ! O vindem pentru a obtine ce dorim , iar pe parcursul acestui targ oameni care au incvredere in noi , sunt loviti si nu vor maiavea incredere niciodata in nimeni . Este un lucru trist , pentru ca , poate le-am lovit singurul lucru de care avfeau cea mai mare nevoie ; un refugiu in care sa se deschida si sa fie reintregiti .
Lumea ne priveste in timp ce ne vindem "marfa" sub pretextul : " Iti spun aceste lucruri ca sa te gandesti mai bine " , si nu ne mai respecta pentru ca in societatile ei "secrete" si in grupurile de intraajutorare se traieste conform principiului : " Ce s-a spus in aceasta camera , nu pleaca mai departe"
Daca cineva iti spune ceva confidential despre o persoana , crezi ca vei fi tratat altfel decat un barfitor ? Trezeste-te . Am ajuns sa permitem relatiilor care trebuiau sa scoata la iveala ce este mai bun din noi sa devina generatoare de barfe.
Ai auzit despre cei trei prieteni care si-au marturisit unul altuia slabiciunile? Primul a spus ca problema lui este alcoolul , al doilea a spus ca slabiuciunea lui este pofta sexuala . Dupa o lunga tacere ce-l de-al treilea a spus : "Eu nu ma pot abtine sa nu barfesc , si abia astept sa plec de aici si sa vorbesc despre voi ! "
Pe creasta Long Peek , din Colorado , zac ramasitele unui copac urias , in varsta de peste 400 de ani . Timpul , furtunile , si avalansele , nu l-au putut dobora . Ce la- doborat ? Un mic gandac , pe care l-ai putea strivii cu usurinta , a intrat pe sub scoarta si i-a devorat inima .
Ai grija , vulpiile mici strica viile ! Mici atitudini , carora , daca le faci loc suficienta vreme , iti pot reduce sensibilitatea fata de pacat . Iti aduci aminte de vremea cand existau anumite lucruri care te deranjau ? Acum nici nu le mai acorzi atentie ! Pentru ca ai fost desensibilizat ! . Fiecare alcoolic a inceput prin a-si spune " Pot face fata alcoolului " . Fiecare victima a pornografiei pe internet a inceput cu o privire , a devenit fantezie si in sfarsit a eliberat o prada care ori poate devora , ori nu va intra niciodata de buna voie in "cusca" .

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!