poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3263 .



Idealul numit maturitate!
proză [ ]
.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Deea ]

2007-03-16  |     | 



Dacă ne-am întreba părinții, cei mai mulți ne-ar spune nouă, fetelor în special, că fata trebuie să se mărite virgină, că așa e „datul” (de parcă ei n-ar ști cum e și luatul), că bărbații își trăiesc viața, gustă din fiecare platou servit și comandă sau altfel spus se opresc la „porția” care le-a cam tăiat pofta de multe feluri fără rost. La 15 sau 16 ani, adică exact atunci când cred fetele în iubirile de o intensitate veșnică, fiecare dă cui inima îi cere ceea ce are mai de preț, respectiv aceea pe care o numim noi dovada de iubire, dăruirea carnală, că platonicul s-a scurs de mult...! Fetele care au pierdut mersul trenurilor și cărora 17 ani azi le-au devenit 18, iar cei 18 sunt mâine 19, sunt la colțul suspiciunii puse sub semnul întrebării: „Este sau nu este?” „Sau să fie doar poveste?” Mă refer aici, acum la virginitate! Dicționarul acceptă următoarele sensuri ale cuvântului deja sfânt, virginitatea: puritatea unei fete/o fată care nu și-a început viața intimă/fecioară sau supunându-ne și limbajului științific – un himen nedeflorat. Pentru reprezentanții genului opus, mă refer cu strictețe la bărbați, virginitatea nu este un bun necesar și nici o virtute, să nu vă imaginați așadar că vreunei fete majore și virgine i s-au adus cumva elogii, ci dimpotrivă, bărbații preferă „școala”, adică deloc inițiatoarele în ale vieții intime. „Nu este bine să fii vreo versată, bărbatul te-ar putea adulmeca și te-ar eticheta necuviincios”... spun bătrânii, aparent înțelepții zilelor noastre. Ce nu știu ei însă e că nu e bine nici cu ceasul prea înainte, nici cu el învechit, ruginit și rămas pe... loc! E tare greu în secolul XXI... mă vait eu acum! Nu poți împăca extreme și te întrebi, sau cel puțin eu asta fac acum, din ce tagmă să faci parte...?! Dacă ai o vârstă trecută oricum de majorat încolo și încă te numeri printre – nu le spun nici norocoase nici ghinioniste, ci săracele virgine – păstrează acest lucru sub lacăt, adică fă din asta un secret, fiindcă Biserica te-ar vrea printre ai ei, prietenii te vor compătimi, frații te vor trata cu indiferență, vecinii te vor ironiza, iar lumea te va bârfi și te va face câteodată și mincinoasă. Bărbații... ei se împart având numeroase opinii: fie te vor șterge chiar și din memoria telefonică, dar și aia vizuală, auditivă și olfactivă..., fie te vor lua de nevastă cu gând bine definit și scop precis de a te amaneta, da a-și deschide vreun muzeu ori de a te licita peste graniță. Mă uit la ambele ceasuri acum... E tare târziu... e noapte, unul din ceasuri arată că e trecut de miezul nopții, iar celălalalt are baterii, dar acele nu știu sensul spre care să se învârtă... Vreau să potrivesc ceasurile la aceeași oră, chiar acum, dar încă mă întreb: virginitatea e cumva un handicap? ...Dacă se poate măsura în ani, atunci de ce grad? Și mai știți cumva și dacă statul îți dă vreo pensie pentru asta?


.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!