poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1919 .



Pasarea Phoenix
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [ionel florescu ]

2007-03-15  |     | 



In a 6-a noapte Toma fu luat pe sus de niste tipi inalti care il lovira peste picioare apoi il coborira intr-o camera mica unde il astepta un doctor imbracat impecabil:
-Asteptam de mult sa ne vedem.Sunt un fan infocat al tau mai ales de cind ai reusit de scapi de Pisica.
-Si tu cine esti?
-Ar conta? Oricum vei muri.
-Acum? Hm , de mult vreau sa inchei conturile cu lumea asta.M-am saturat sa ma lupt cu toti nebunii.
Doctorul rise incet apoi isi aranja halatul in vreme ce o angajata umplea paharul cu bautura.
-O sa faci cunostinta cu Martina.Stiu ca iti plac fetele tinere.Sper sa rezisti pina la final caci ar fi pacat sa mori prea devreme.
-Am voie sa stiu ce se va intimpla?
-Desigur.Marta este o fata foarte jucausa, care iti va tine putin companie, vom vedea cum stai..Normal ca dupa ce te va obosi bine te va avea.
-Nu este rau.Si?
-Nu te arunca inca.O sa te stoarca de orice picatura de sudoare pina cind nu vei mai avea un strop de putere.Poate chiar un strop de viata.Daca printr-o minune faci fata, atunci vom avea alte surprize.Marta!!
O fata imbracata in costum negru isi facu aparitia tinand in mina dreapta un bici.Pocni din el chiuind si o trapa se deschise lasind loc unei mici arene inconjurata de sirma ghimpata.
-Sa te vedem cum te descurci! Arrr!!
Pocni din bici si lovi cu piciorul drept in pieptul lui Toma care cazu.Se ridica cu mare greutate gifaind apoi mai primi o lovitura in spate care-l facu sa cada din nou.
-E moale.Credeam ca am un oponent pe cinste.Cind colo..
Toma se misca iute si o lovi la rindul lui cu toata disperarea de care era capabil.Apuca biciul si o pocni de citeva ori sperind ca e gata.
-Asa te vreau!
Urma o lupta surda dar Toma era prea obosit pentru a o invinge.
-O sa ma joc cu el ca pisica cu soricelul.Pisi, pisi pisi.
Il apuca de git si-l linse in ureche torcind ca o pisica apoi scoase cutitul de vinatoare.
-Gata ! Sa terminam cu joaca!
-Asa e!
Toma se intoarse cu un ultim efort si ii infipse cutitul in umar.
Se ridica si porni haotic pina la scaunul aflat ceva mai departe.
-Totusi de ce trebuie sa lupt? O sa mi-l aduci pe Bruce Lee sa ma bat cu el?
-Aaa! Nu stii? Pai..sa zicem ca te vom testa , apoi te vom goli de organe, apoi te vom arunca la gunoi.
-Ma golesti de organe? E vreun film aici?
-Hm.Nu. O inima, un ficat, niste rinichi, costa foarte mult pe piata straina.Bani omule, bani.Asta facem aici.
-Adica nebunii sunt cobai?
-Poti sa spui si asa ceva.La ce bun sa traiasca daca nu pot fi folositori?
-Dumnezeule!
-Eh.EL nu are mereu timp de muritorii mici.Gindeste-te ca in lume se intimpla o gramada de lucruri nedrepte.De exemplu tu: ai facut puscarie fara sa fi vinovat,ai pus mina pe niste bani care nu-ti apartin, te cauta o gramada de personaje care te-ar taia in bucati si eu te tin aici , bine mersi pe nimic.Macar sa te folosesc la maximum..
Discutia fu intrerupta de un zgomot care crestea in intensitate si peretele cazu ingropind in resturi si praf pe toti care se aflau acolo.O mina il apuca pe Toma si-l trase tocmai la momentul potrivit caci gorilele doctotului foloseau pistoalele de dotare fara sa mai astepte vreun semn.
-Hai! Hai! Nu vreau sa murim aici!
Coborira panta si intrara in padurea aflata la foarte mica distanta continuand sa alerge fara oprire.La un moment dat Salvatorul lui Toma se opri si se aseza in genunchi:
-Stai!O sa mor de atita efort.Oricum nu vine nimeni dupa noi.
-Asta de unde o mai stii?
-Nu prea se avinta nimeni prin padurea asta.Se zice ca e blestemata.
-Si noi trebuie sa trecem prin ea?
-Ai o solutie mai buna? Se pare ca nu mai ai nici un loc pe lumea asta unde sa te ascunzi.
-Ar trebui sa mor? Sa ma predau?
-Asta numai tu o stii.Eu nu te pot decit ajuta sa traiesti o perioada de timp mai lunga sau mai scurta.Depinde.
-Bravo.De la o vreme incoace am impresia ca sunt actorul principal intr-un film care nu se termina
nciodata.Si mai rau ca oscarul daca mi se va decerna va fi sub forma unui glont in ceafa.Hm.Si pentru ce? Pentru ceva ce nu am vrut de la inceput.
-Fata aia stia prea multe si de aceea a murit.Tu trebuia sa mori la fel dar printr-o intoarcere ciudata a soartei ai scapat.Esti o adevarata pasare Phoenix.Mergeau incet inconjurati de tacerea surda a padurii si ceata ii imbraca in giulgiu alb.Se oprira la un moment dat speriati de moarte, incapabili sa zica ceva.Cel ce sparse tacerea fu savantul care inainta cu pasi sovaielnici:
-Ce naiba e aici? O biserica?
-Parca ar fi un deja vu.Am mai trecut odata prin asa ceva.Dumnezeule oare imi joci in fiecare saptamina cite o festa murdara, sau vrei sa vezi pina unde pot merge?
-Hai sa intram! Pare o biserica parasita.
Intr-adevar avea dreptate, acoperita de muschi si crengi , descoperira o biserica in ruine , iar la intrare o icoana cu Maica Domnului inclinata, murdara, doar ochii isi mai pastrau culoarea. lumina.
-Ce Dumnezeu e aici?
-Cred ca am murit si acum ne cautam biletele pentru trenul de rai.Parca si aud clopoteii sunand.
-Auzi multe prostii.Lasa clopoteii si hai sa plecam de aici! Locul asta ma infioara!
-Nu, nu locul asta e ciudat rau.
Vru sa mai zica ceva cind o pasare greoaie se repezi asupra lui facindu-l sa tipe, reusi sa scape si o rupse la goana cu Toma pe urmele lui bintuiti de frica mortii.
-La naiba aia nu era o buha?
-Si ne-am speriat de o buha? Sfinte! Parca am doi adolescenti napaditi de vise erotice noaptea.Acum trebuie sa fug si de buvnite ametite de somn.

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!