poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2798 .



Femeia secolului XXI
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Deea ]

2006-10-22  |     | 




Fortuit sau nu, trăim astăzi într-un sistem deschis, departe de letargia cu care ne ciocneam puternic cu câtva timp încoace , astfel că în mod inerent fiecăruia dintre noi i-a fost insuflat ceva anume, mai mult sau mai puțin pozitiv, de la această societate post-modernistă. Aducem în prim-plan femeia de astăzi, femeia unui secol ce îi poartă chiar amprenta., fără a avea tendința însă de a o uita pe femeia rămasă undeva sub anii ’90. Scopul precis nu este acela de a o poziționa pe aceasta din urmă într-un circuit ca cel de acum, ci de a o ajuta câtuși de puțin să se adapteze noului sistem și îndeosebi, să nu se mai complacă în sistemul de valori al totalitarismului, ce i-a fost insuflat cu certitudine. Nu încerc prin acest articol să spun că femeia secolului XXI nu ar mai trebui să se supună legii firii, aceleia de a face copii, însă exceptând acest fapt temeinic de viață și atribuțiile zilnice ale unei femei casnice, adică gătitul, spălatul, curățenia, există și alte lucruri deosebit de importante în existența fiecăreia dintre noi, ce merită a fi încercate. Mă refer așadar la profesia unei femei, ce face distincția în această așa-numită stratificare socială, la cariera profesională, de ce nu?! După cum spuneam și mai înainte, nu trebuie uitat rolul femeii de a face copii, însă acest fapt, pe care eu îl numesc o motivație a existenței fiecărei mame, poate fi completat de consolidarea unei profesii care să ne ofere măsura valorii noastre umane. Reamintesc de circuitul social deschis în care ne regăsim. Acesta ne oferă posibilitatea de a ne converti predispozițiile în fapte concrete de viață. Dispunem azi de o educație perpetuă ce ne-o oferim, fără a ne da seama poate, mutual. Societatea de azi nu doar că te aduce în fața unor modelări de comportamente ci și luptă să schimbe concepte, lucru ce mai devreme sau mai târziu nu va întârzia să dea rezultate favorabile, ce ne vor conduce către echilibrul interior necesar. Zilnic vorbim despre menținerea și consolidarea direcției pozitive politice și economice, însă uităm că la baza acestora ar trebui să stea direcția pozitivă socială, către care putem pleca doar dezbrăcându-ne de obediența proprie societății în sistemul totalitar.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!