poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1979 .



Pasarea Phoenix
proză [ ]
Alina Marinescu

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [ionel florescu ]

2006-07-10  |     | 



Toma se urca in masina si se rezema de scaun rasuflind oarecum usurat.Privi catre copila lui apoi catre femeia ce se lupta din toate puterile se intre in viata lui.Stia ca nu va mai putea avea incredere in nici o femeie si gindurile il lovira cu viteza fulgerului.De unde a plecat razboiul acesta absurd? Ignora lumea din jur si inchise ochii.Putu astfel sa vada cum in urma cu ceva timp era profesor la un renumit liceu din oras si in fiecare dimineata pornea tacticos catre scoala salutind pe toti cu care se intalnea in drum.In aceea zi bau o cafea la cafeneaua din colt apoi se grabi caci era 15 septembrie si elevii reveneau la clase.Mirosul de proaspat vopsit il ameti o secunda apoi in cancelarie invirti catalogul in joaca asteptind ca festivitatea de deschidere a anului scolar sa inceteze.Clopotelul il facu sa zimbeasca si porni voios printre sutele de elevi care se imbulzeau sa ajunga la etaj.
-Clasa 12-a! Ha Ha! anul acesta va mananc pe paine!! zise cu gura mare ciocanind in lemnul primei banci.
-Domnule profesor avem o eleva noua! zise seful de clasa in timp ce tragea ochiade catre aceasta.
-Pai ar trebui sa se ridice si sa se prezinte.Nu asa ar trebui?
Eleva se ridica agale in picioare si il privi plictisita in timp ce se ocupa cu mestecatul gumei.
-Deci? Te prezinti?
-Taica-su e un mare grangur! zise acelasi sef de clasa iar eleva ii arunca o privire galesa.
-Alina Marinescu ma cheama.
La fel de plictisita se lasa in banca si ridica degetul mijlociu catre seful de clasa.Se auzira risete si citeva minute nimeni nu-l mai baga in seama.Alina continua sa se razboiasca cu Anton , seful clasei spre deliciul celorlati.
-Cred ca ar trebui sa mergem la biblioteca , zise profesorul stiind bine ca in prima zi elevii nu aveau de gind sa-l asculte.
-Uraaa! mergem la biblioteca!! avem voie sa jucam un pocher sau un biliard?
-Sa mergem doar! vedem acolo.
Biblioteca era de fapt un club nu foarte departe de scoala iar elevii isi imparteau timpul cu biliardul;, coniac canoe si momentele de plictiseala cind trebuiau sa mearga in clase.Pe coridor se ivi directorul care il trase de o parte pe Toma:
-Avem ceva de discutat!
-Ascult!
-Vezi cu fata asta noua, e fata unui mare grangur si e posibil sa avem mari probleme cu ea.Sa nu-i atingi nici macar un fir de par!
-Am vazut ca vine mai mult din plictiseala la scoala.
-Pe unde a fost a creeat probleme asa ca ai grja!

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!