poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2687 .



Metamorfoza unei știri de senzație și rolul ei în creșterea sporului demografic
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Pericle ]

2008-10-21  |     | 



„Din acel moment am devenit știrea zilei, am căpătat consistență verbală, anumite caracteristici specifice pentru a fi recunoscută și am început să mă agit. Îmi place enorm să fiu așa ceva și să am viața aventuroasă pe care creatorul meu și toți cei care mă folosesc mi-o dau. Am apărut, cum este și firesc la prima ediție a emisiunii Prima știre înainte de a fi cu adevărat, de la ora 17. Am aflat cum mă numesc, cine sunt, ce am făcut până atunci și de ce am devenit ceea ce am devenit. După zece minute Știrea de la ora 17,15, care te ține cu sufletul la gură, de pe Canal GS-7, mi-a dezvăluit alte lucruri despre mine; acum știam deja cum anume făcusem ceea ce făcusem, chiar dacă unele aspecte aflate acum se băteau cap în cap cu ceea ce știam despre mine inițial. Dar îmi place asta, îmi creează un fior, riscul e inevitabil. Alte zece minute au trecut și la Inevitabilul acum, de pe TV-Indoor-FP, apar cu alte elemente în plus, dar și cu unele în minus și altele modificate. Cunosc multe istorii despre trecutul meu, despre ce spuneam la vârsta de doisprezece ani despre eschimoși, cum m-a influențat în formarea mea încălțămintea de cauciuc și alte lucruri interesante. Desigur sunt conștientă că toate urmăresc să pună în lumină, sau umbră anumite trăsături de personalitate, care m-au îndemnat să fac ceea ce am făcut. Deja era 17,30 și începeam să nu mă mai recunosc. Cu tot girul Media Canal TV 45/2, anunța despre mine informații noi, intrând în polemică cu chiar creatorul meu. Erau negate multe dintre informațiile inițiale și erau afirmate altele. Eram din ce în ce mai complexă, din ce în ce mai puternică, îmi trăgeam seva din oricare detaliu despre mine, care apărea în plus.
La un anumit moment consistența mea devenise materială, aveam un profil psihic și unul fizic foarte clar. Am apărut, cum s-ar spune, în carne și oase și am început să cutreier redacțiile împărțind amenințările de rigoare cu darea în judecată, dacă nu vor dona anumite sume, substanțiale desigur, unor societăți care aveau drept scop imediat și îndepărtat, impunerea adevărului în mass media. Depuneam adevăratul meu profil, ilustram cu dovezi clare adevăratele mele fapte, fie ele bune fie rele – așa cum le plăcea tuturor să explice doct moralitatea mea – și când îi vedeam prăbușiți sub povara acuzațiilor mele ce nu puteau fi respinse de nici un jurist și sub amenințarea unor procese extrem de costisitoare, financiar și imagistic, le propuneam să doneze o sumă destul de modestă în contul acelor societăți pe care eu le alegeam. Acceptau de îndată, iar știrea își pierdea treptat, până la ora 18 din importanță, din agresivitate și trecea în planul doi, trei pentru a fi abandonată până la 18,30. Eu, ca o efemeridă, continuam să mai exist până spre miezul nopții, îmi făceam de cap într-o stare de beatitudine și extaz și apoi dispăream pentru a apărea a doua zi la ora 17: știți, există și între știrile exagerate o anumită ierarhie, nu intrăm unele peste altele, oriunde și oricând, dar aveam zilnic o existență asigurată”



.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!