poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2061 .



Fratele meu
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Cliparu ]

2008-03-13  |     | 



Nu mi-am cunoscut niciodată fratele.A murit la cateva zile după nasterea sa.În casă la noi subiectul ăsta este atât de rar pomenit încât uneori am dubii că într-adevăr așa au stat lucrurile.Nu-i știu numele,nici unde sau dacă a fost îngropat.Știu doar că a murit la noi în casă,nu la spital.Atât.In rest,mi-am lăsat imaginația să umple golurile.Îmi văd parinții strânși în jurul pătuțului,privind mica creatură fara suflare,mângâindu-i mânuțele mici și reci ca ale unei păpuși.Îl văd pe tata,cu fața țepoasă si ochii roșii improvizând o mică cutie din niște scânduri furate de la serviciu,captușind-o cu postav roșu.O văd pe mama privindu-l pe tata cum iese pe ușă cu mica lădiță sub braț.El nu are curaj să o privească.Se urca in autobuz,se așează pe scaun punând cutia pe genunchi.O ține între palme.Priveste pe geam cu sufletul ars.Poate a văzut o biserică, sau poate nu,dar sigur a dat vina pe Dumnezeu.Dumnezeu a dat, Dumnezeu a luat, parcă așa zicea cineva.Un împrumut pe perioadă scurtă menit doar să creeze suferință.
După un an mă nășteam eu.Am simbolizat răzbunarea tatălui meu.O fâșie de piele sănătoasă grefată pe o arsură.
Nu mi-am cunoscut niciodată fratele.Nici nu aș fi avut cum.Existențele noastre se anulează una pe cealaltă.Câteodată mă gândesc că îmi irosesc viața pe care fratele meu ar fi știut să o fructifice mai bine.Am senzația că cineva,acolo sus,îmi urmărește orice mișcare și,din când în când,exclamă dezaprobator: "Eu nu aș fi făcut așa,eu aș fi reușit acolo unde tu dai greș."
Într-o dimineață mă barbieream în fața oglinzii și m-am surprins că mă privesc cu ochi străini.O imagine îmi săgetă mintea.Era o cutie.Iar in cutie,înfășurat în postav roșu,eram ...eu.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!