poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4746 .



Casa spiritelor, piesă de film politic, partea a doua
proză [ ]
Amurgul șprițurilor

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Lizard King ]

2006-04-12  |     | 



Levente și Terezia stau pe prispă. În fundal se aud greierii.
- Terezia, somniferul dorințelor mele, mai toarnă-mi, te rog, un șpriț.
Terezia toarnă. Cei doi dau noroc.
- Ce frumos cântă greierii! observă cu duioșie în glas Terezia.
- Gryllus pennsylvanicus, se aude vocea lui Mișto de sub masă. (Copilul are vreo cinci-șase anișori). Sunt insecte din familia Gryllidae care produc un sunet ascuțit și pătrunzător prin frecarea elitrelor.
- Tâmpitule! Terezia, arde-i o palmă, că merită. Terezia ia un chiștoc de țigară din scrumiera lui Levente și-l arde pe Mișto în palmă. Prevăzător însă, micuțul era dat cu o cremă ignifugă și nu simte nimic.
- Marș în camera ta, handicapatule! tună Levente. Ai terminat ăla de ascultat vecinii?
- Mai am un nivel de decriptare digital și apoi nimeni nu va mai putea vorbi la mobil pe o rază de 3 km fără ca noi să știm. Dar trebuie să descifrez algoritmul în funcție de niște variabile….
- Marș sus, prostănacule! spune din nou Levente. Mișto pleacă. Levente, aparte, întorcându-se spre soția sa, spune pe un ton complice:
- Terezio, tufa mea de Veneția, spune cinstit, p-ăsta noi l-am făcut?
- Sigur, protozorul meu, e al nostru.
- Nu știu de ce, mi se pare că fizic e cam negru la piele. Iar mental, s-o zicem p-aia dreaptă, e cam handicapat. Păi eu, când eram ca el, puteam să scuip sâmburele de corcodușă peste 3 garduri.
Terezia, vizibil excitată, aproape gemând:
- Ioi, Levente, nevertebratul meu intelectual… Se sărută scurt.
- Și Mișto nu știe mai nimica. Cică e olimpic la liceu la el, ce dracu’ o fi însemnând asta, dar nu-l văd și io să fure o dudă, o prună, să-l văd că înjură, că se agită când pierde naționala…
- E la liceu….totuși, are 5 ani….
- Și ce? La 5 ani și eu jucam fotbal în curtea liceului.
- Levente, dvd-ul meu, el chiar învață acolo.
- Ei, un prost! Ia mai toarnă tu un șpriț, feteasca mea!
Cei doi beau încă un șpriț. Terezia se duce sus, la mansardă, unde Mișto lucrează la o rachetă și la un aparat.
- Ce e cu astea aici, Mișto? Lecțiile ți le-ai făcut?
- Sigur, pentru următorii trei ani, mamă. Inevitabil, semantica ascunsă a mecanismelor care atribuie semnificații evenimentelor simple ale vieții pare să stea la baza filosofiei behavioriste, dar asta e doar o ipoteză…
- Îhî.
- Iar astea sunt niște lucrușoare: un aparat pe care mi l-a comandat tata ca să poată asculta ce vorbesc vecinii la mobil și o mică rachetă atomică, fiindcă m-am supărat pe Vasilică.
- Vasilică al lui Stan, zugravul?
- Da, mamă, baiatul zugravului și al florăresei, țața Eufrosina, cea care vinde gladiole în piață. El are o teorie conform căreia universul nu ar fi bazat pe particule aflate în mișcare browniană, ci mai curând e vorba de un univers pluridimensional. Or, pe mine asta m-a enervat, deoarece el contrazice mecanica newtoniană cu aia cuantică, amestecă lucrurile, practică și posibilul… și-am făcut racheta asta din răzbunare.
- Îhî. Dă-i, dă-i fir-ar el al… ptiu, ptiu, să nu înjur, că suntem în post! Îl pupă pe frunte, părintește. Brusturele lu’ mama, cum să fie el handicapat? Terminași ăla pentru taică-tu?
- Am terminat, poate să vină să asculte.
Terezia coboară în fugă. Urcă, pășind apăsat, Levente.
- Unde-i aparatul, loază?
Copilul i-l întinde.
- Și-acum ce fac?
- Păi apare pe ecranul digital, dar să știi că nu are stabilizator să vezi mult timp cine sună, trebuie să notezi.
- Ptiu! Nici ecran de-ăsta... degetal n-ai știut să-i faci? Terezia! Terezia, testosteroana mea, arde-l! Ea scoate un aruncător de flăcări și trage spre Mișto, care are însă haine pe bază de azbest, fiind precaut.
Levente e încântat până la urmă de aparat și își ascultă insistent vecinii, notând tot într-un carnețel. Levente îl pupă pe obraji pe Mișto și zice:
- Hai că astăzi mi-ai plăcut! Mâine ți-l dau pe Maybach!
Vizibil bucuros, a doua zi, Mișto se duse în grajd să-l scoată pe Maybach, măgărușul familiei, la o plimbare.

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!