poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1702 .



sambetele cu nascocirea 2
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [dayana ]

2007-09-21  |     | 



Așa că m-am așezat lângă o fereastră deschisă și am numărat câteva poezii în minte, fără să-mi dau seama că de fapt nu le citisem nicăieri, doar așezam rime pe spații goale de minte malaxată. Născoceam. Cu toate că începusem să mă desprind de întâmplarea din acea seară, și anume întâlnirea bizară și abruptă, așa cum o percepeam pe moment, îmi impuneam să îi răspund, măcar impecabil, la întrebări. Și așa a început sfârșitul.
Treptat, mă încrâncenam să îmi păstrez demnitatea de bun mincinos, că altceva nu mai aveam de dovedit.

Născocirea, dacă o vei întâlni vreodată, nu arată nicicum, nu te ademenește cu vreun monolog fad, nici nu te tratează altfel decât așa cum nici nu îti poți imagina. Este atât de comun și de bizar în același timp, încât vei pleca spre casă cu sentimentul că cineva s-a jucat cu mintea si cu simțurile tale până le-a paralizat. Și crede-mă, este cea mai grozavă senzație ivită în toată existența ta.

Printre multe frânturi de gânduri abia născute, încercam să mă supun unor răspunsuri, de altfel obiecte ale unor disecări minuțioase a ceea ce o interesa de fapt. E simplu să pui întrebări? Probabil că da, dacă răspunsul pentru care îi permiți minții să se mobilizeze este la fel de blazat ca și scopul căutării tale. Nu, nu e simplu să lansezi întrebări. Ele sunt menite să îți susțină argumentele, indiferent de amploarea lor. Iar născocirea pune întrebări cu scopul de a-ți răsuci și ultimele resurse de rațiune sau afecțiune față de propria natură umană. Nu o pune la încercare...

Dacă aș fi știut că întrecerea de sine nu e doar un joc la nivel rațional, poate aș fi renunțat la a-mi ghida simțurile după o logică lipsită de elementul X, așa cum îl voi numi în continuare, fără de care nicio o microparticula și niciun macrosistem nu poate supraviețui, așa cum, în prima seară, sâmbătă seară, născocirea m-a convins... Definitiv.

va continua

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!