poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1967 .



Decedata Caterina
proză [ ]
continuare

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Aline ]

2007-08-20  |     | 



Caterina mi-a fost prietenă. Prietenă bună. Și din respect pentru prietenia
ce-am avut-o, nu am umblat cu Răducu după moartea ei. Răducu era baiatul care mirosea a flori. Cel care m-a învățat să călăresc și mi-a dăruit-o pe Ligia, o iapă blândă. Răducu era cel care-mi umplea capul de povești despre stele căzătoare și-mi spunea bancuri despre lună atunci când îmi băgam în seamă radăcinile firele de păr de ciudă că nu puteam adormi. Răducu era cel alături de care mi-aș fi petrecut o viață chiar dacă am fi respirat aerul aceleași camere îmbibat în dioxidul de carbon. Mă atingea din priviri până ce coapsele îmi tremurau sub fustă spre nedumrirea lui. Era cel care spărsese toate barierele sufletului meu scoțând la iveală tot ce era mai copt în mine și făcând să-mi blestem slăbiciunile și să mă strecor sub patrafirul popii spre iertarea păcatelor. Visam la o secvență împreună după care îmi biciuiam spinarea cu pliciul de muște până ce nu se mai lipea nici una de carnea mea fragedă. Răducu m-a învățat să dau de mâncare rândunelelor și era iubitul fostei Caterine. Și pentru mine asta era literă de lege. Iubeam băiatul ăsta cum îi iubești pe cei ce nu mai sunt. Pe cei ce s-au dus și te-au lăsat singur. Pe cei cărora le simți mai mult lipsa când sunt în mormânt decât deasupra lui. Îl iubeam pentru că îmi amintea de draga mea prietenă? Dar știu că morții nu-ți fac să-ți tremure coapsele decât dacă vor să se joace de-a fantomele.
“Caterina, Caterina, îmi lăsași tot ce fuse mai scump în viața ta, dar nu-mi dăduși instrucțiunile de folosință”.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!