poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1141 .



Unchiul Avram
proză [ ]
"Marea taină a existenței umane nu constă în a trăi, ci în a ști pentru ce trăiești!"

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Ben_Gal ]

2007-08-12  |     | 



Unchiul Avram
"Marea taină a existenței umane nu constă în a trăi, ci în a ști pentru ce trăiești!"
Unchiul Avram - Povești dintr-o altă Moldovă
Avreimic s-a născut în 1902. De mic a dovedit aptitudini deosebite. La 8 ani a construit un receptor radio care drept galenă avea un cartof. Prea multa osteneală cu învățatul nu și-a dat. Fugea de la școală ca să pescuiască în Lacul Ciric din Iași. La 17 ani a trecut examenul de bacalaureat cu nota minimă.
-
Vine Avreimic la tat-su, bunicul meu, și-i spune:
"Tataie, vreau să învăț la Conservatorul de Muzică"
"Muzîcant, scripcar, să cînți la nunți și bălciuri cu țiganii? Nu, tu ai să fii advocat."
-
Și se pune Avreimic pe tocit avocatura și termină cu un an mai devreme. Primește o diplomă "Cum Laude", o înrămeaza frumos și o prinde cu un cui deasupra patului tătăne-su.
"Acum pot sa fiu muzîcant, tataie?".
"Amu fii ce vrai, fiule".
Și iar se pune omul pe studiat. Acum nu mai e numit Avreimic ci domnul avocat Avraham (se pronunță Avraam). Nu trece un an și Avraham, în vîrstă de doar 22 de ani, este numit șeful Orchestrei Clubului Evreiesc Macabi-Iași. Am o fotografie îngălbenită de vreme în care îl vezi pe Avraham megînd țanțoș în mijlocul străzii Stefan cel Mare din Iași, în fruntea unui grup mare de cîntăreți cu tromboane și alte cele. Se ocupă și de sport. E înalt, 1,85m. și mușchiulos și e nebun după schi în Poiana Brașov.
Vine criza anului '29 și bunicul dă faliment. Își vinde căsoiul în care a crescut doisprezece copii și trece în gazdă. Avraham începe să dea lecții de pian și vioară și aduce toți banii acasă. E încă burlac. Vine războiul și Pogromul din Iași și prin '47 Avraham decide: Palestina. Cu o bocceluță pe cap trece înot Dunarea în Iugoslavia. Se mai plimbărește el prin Europa vreo cinci ani. În Spania își căștigă pîinea căntînd la ghitară. Voce nu are, dar un țigan spaniol andaluzean cîntă pentru el zarzuele și alte cele. În '52 ajunge în Israel. Dupa un an se însoară și-l are pe Moshe, un afon total, ca și maică-sa. Trăiește Avraham pînă la vîrsta de 96 de ani compunînd și predînd muzica.
A avut o viață plină Avraham ăsta. A lucrat fericit în profesia pe care a vrut-o
.
Se pare că Andersen era medic.
"Marea taină a existenței umane nu constă în a trăi, ci în a ști pentru ce trăiești!" – Dostoievski.

Ben_Gal

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!