poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1057 .



Stăpînul lui El Zorab
proză [ ]
O tu popor al Israelului!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Ben_Gal ]

2007-08-10  |     | 



@

Stăpînul lui El Zorab

Ascultă Israel,

Shema Israel

Multe greșeli ai făcut, o tu popor al Israelului.

N-ai ascultat de porunca Domnului, dar ura fratelui de frate, asta ți-a fost marea nenorocire.

Vrajba și neînțelegerile dintre frați au adus la învingerea ta în 70 și mai apoi în 132 e.n.

Plugurile romanului au trecut peste cetatea Ieruslimului și tu, popor al Israelului, ai fost alungat în toate cotloanele lumii și ai fost venetic în țări străine timp de 2000 de ani.

Străin ai venit și străin ai ramas oriunde ai ajuns și cei carora le-ai fost "oaspete" nu te-au iubit și te-au tot obijduit în felurite feluri.

Sărăcit de 85% din neamul tau, voi cei din Europa, ați dorit să vă întoarceți în Patria muma, dar acolo era englezi și arabi.

Englezii au spus:

"OK, people of Israel. We are going to give you this land, but you are coming too fast. We do not want problems with the arabs".

Adică ce? Pe de o parte, Romania de exemplu, nu a dorit să plecam, desi din "bobor" s-a ridicat glasul care spunea: "La Palestina cu voi".

Englezii au spus să venim, dar cu țărăita.

Arabii au spus să plecam în Patagonia, iar evreii...

Care au putut au lăsat tot și au venit clandestin prin Cipru.

Ba chiar era o vorba :

"Românii mănîncă mamaliga, iar evreii se_cară".

Și iac'asa ajungem în '47 și în Palestina sunt 600.000 de evrei și cam dublu arabi.

Și mai vine și hotărîrea de împărțire.

UNO dă parte din litoral și Galilul de Nord arabilor, iar Deșertul și partea de nord al litoralului, evreilor, după principiul demografic.

Bună treaba, spun evreii, deși pustiul pustiu chiar era și între cele două petice de teritoriu primite, nici nu exista legatură teritorială.

Dar calul de dar...

Si evreii ies în străzi și piețe și joacă hora.

Arabii nu știu a juca hora și șucăriți foarte pornitără rezbel.

Englezii plecaseră lăsînd mare vid și debandadă în urma lor.

Închei aici spunînd așa:


Aminteste-ți, o Israel:

Neînțelegerile și zăzania între frați te-au dat pe mîna romanului crîncen.

Cît despre arab..

Dă-i dragă, Cisiordania.

Să-și facă o țară acolo.

Nu-i vorbă ca i-ai dat Gaza și arabul n-a făcut ninica, dar asta e.

Nu cu Ioropa vorghești tu aici, ci cu stăpînu' lu' El Zorab ce vrea și calu', dar și țechinii.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!