poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 999 .



Pasarea phoenix
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [ionel florescu ]

2006-02-18  |     | 



-Tine volanul si nu mai comenta atit!!
Iesira pe sosea ca sa treaca printre zecile de masini si sa faca un adevarat haos in trafic.Dupa 2 intersectii aparura doua masini de politie care intrara cu viteza in cea a mafiotului obligindu-l pe Toma sa vireze mult spre dreapta.Bufnitura fu foarte puternica si fata se lovi serios de geam.Foarte rapid geamurile se sparsera din cauza gloantelor si Mijailovici scapa arma nu inainte de a se apleca peste Dragan.Din masina mafiotilor iesi o mina care roti o arma foarte mare pe care o indrepta spre masina politiei si trase.Primul politist abia apuca sa schiteze un gest de surpriza inainte de a se lipi de geam.Cel de al doilea realiza ca daca ramine pe loc pateste ceva rau si trase la rindul lui dar haotic si mai mult rau facu deoarece avea incarcatorul gol.
-Jos! Joos! Aici e nebunie!
Ceva mai in spate aparu imediat o masina de televiziune si o femeie foarte tinara sari sprintena facind semne ca vrea prim planul.
-Hai Ionica! Hai! vreau sa aparem la stiri inaintea concurentei!
-Cucoana eu am familie! Am chirie de platit, aici se omoara astia ca nebunii.Prefer sa filmez de la distanta!
-Fa-mi legatura in direct!
Buna ziua doamnelor si domnilor, transmitem dintr-un loc fierbinte in care bandele mafiote au deschis focul in plina strada fara mila de oameni , de cetateni nevinovati..
Camera sari cit colo iar operatorul se trinti pe burta zbierind la reporterita sa se care ca e groasa.Femeie se porni pe zbierat si se puse in genunchi cu mainile pe fata implorind cine ce stie ce zei, cine stie ce divinitati.
-Aia e nebuna? E intre masini si zbiara ceva acolo zise sirbul de pe podeaua masinii facuta sita.
-Acolo sa ramina! Dracu ii pune sa o caute cu luminarea!!!
-Vreau sa iti dau ceva Toma! Promite-mi ca ai grija de familia mea!
-Esti nebun? Vrei sa mori?
-Promite-mi!
-Ok! Ok! Promit!
-Tine plicul asta si nu-l deschide decit cind scapi de aici!
-Da..
-Ma duc sa o scot de acolo.Nu o pot lasa acolo!!
Se lasa in genunchi si cu pistolul in mina dreapta porni mersul piticului pina linga reporterita care continua sa tipe ca o apucata.Schimbul de focuri se inteti si in curind toate masinile erau gaurite ca un svaiter veritabil.Sirbul se apleca peste femeie apoi o tirii ceva mai departe tocmai cind se auzi o bubuitura in spatele lui.Ridica spatele intr-un gest de surpriza apoi se prabusi cu fata inainte intre rotile masinii din dreapta.
-Nenorocitii!!
Toma se infurie si se chinui citeva minute bune pina cind putu sa aiba un unghi mai fericit de tragere, destul ca unul din mafioti se rotea mereu cu arma automata de calibru mare si dobora totul in jurul sau.Il tinti si descarca pistolul cu o ura pe care nu o mai cunoscuse pina atunci.Individul cazu si se lasa linistea.Cadavre, singe, nebunie, un razboi teribil la care participase fara voia lui.Apuca portiera renaultului si il vazu pe Pisica stind ghemuit intre garzile lui de corp care erau moarte.Era plin de singe si se sperie pe moment de mafiotul care-l chinuise atita vreme.Mafiotul rinji catre el si se lasa pe spate oftind.Toma vazu ca era ranit destul de urit si stringea in brate o geanta diplomat.I-o smulse si Pisica se strimba cu o grimasa ce il facu pe Toma sa rida apoi sa se strimbe la rindul sau cind muribundul ii sopti:
-Tocmai ai luat moartea cu tine!
Politia se inghesui si imediat Toma se trezi tintuit la pamint cu un pistol la cap si alte zeci de arme pe linga.
-Lasati-l! Sunt de la ANS! Agent special!
Fata il ajuta sa se ridice de jos si ii impinse pe politisti cu un gest de lehamite.
-Sunt satula de lingai de astia! Oricum iti eram datoare pentru ca mi-ai salvat viata odata.Acum suntem chit nu?
-Suntem chit cind mergem la un restaurant select.
-Probabil ca va trebui sa ma culc cu tine.Voi barbatii asta vreti mereu.
-Mie imi convine.Va trebui sa trec pina la mine acasa sa imi iau niste haine.Ne vedem in oras?
-Desigur.Pa!
Se urca in primul taxi si foarte curind ajunse la apartamentul pe care il impartise o lunga perioada cu sotia lui.Devenise foarte curios ce e in valiza si urca scarile cu viteza.Usa era deschisa dar nu-i pasa, trebuia sa vada ce e in ea.Arunca haina pe pat cind cineva il impinse usor catre perete.Simti parfumul binecunoscut si se ridica brusc:
-Credeai ca ai scapat de mine sotul meu drag? Vreau valiza!!
Vazu pistolul in mina ei si o secunda se gindi sa o loveasca , apoi ofta si zise:
-Vrei valiza? De unde stiu ca nu ma omori dupa?
-Nesansa ta.Da-mi-o!!
-Ok!ok! Dar ce e in ea de o cauti asa agitata? Aur?
-Nu conteaza! da-mi valiza si pregateste-te sa mori!
Ridica din umeri resemnat si impinse valiza cu piciorul pina in dreptul femeii asteptind clipa fatala.La rindul ei femeia apuca diplomatul voluminos si plescai de citeva ori inainte sa caute cu infrigurare prin buzunare ceva anume.
-Ai de gind sa ma omori sau nu?
-Ar trebui dar nu o voi face.Sa nu mai cauti in veci vecilor caci atunci te voi ucide fara mila.Ai aici adresa unde o vei putea gasi pe Alexandra,fiica ta intreba mereu de tine, cred ca te iubeste mult de tot.Acum intoarce-te cu fata la perete si sa nu ma urmaresti!
Disparu in citeva minute si in urma ei ramase doar tacerea peretilor goi si parfumul.Sari la fereastra si o vazu urcindu-se in taxiul parcat foarte aproape de magazinul de incaltaminte.Se gindi ca o poate prinde si chiar vru sa fuga in strada cind se auzi o explozie uriasa.Taxiul sari in aer si in citeva minute totul era o mare infernala de fum. Valiza aia nenorocita avea o bomba!
Isi facu cruce si se lasa in genunchi lovit de o durere puternica in piept.Statu asa o vreme apoi isi aminti ca in buzunare avea ceva de la prietenul lui sirb.Un plic in care gasi o scrisoare si o cheie inauntrul lui.O rasuci pe o parte si pe alta apoi zimbi ca un copil care descoperea ceva apetisant.In primul rind trebuia sa mearga la banca si sa vada ce era cu cheia aceea .Apoi trebuia sa ajunga sa isi recupereze fata pierduta cine stie pe unde.Ignora lumea adunata in jurul masinii carbonizate si se indrepta spre banca cu inima saltind de emotie.
-Veniti cu mine.Acum va rog sa scrieti codul pe acest formular.
-Codul?
Observa ca avea niste cifre scrise mic pe cheie si le trecu pe formular asa cum i se ceruse.
-Asteptati va rog.
Banca nu era foarte mare si la aceea ora intra lume putina ceea ce il mira.
-Veniti!
Intrara intr-un seif unde i se puse pe masa o cutie si fu lasat singur.O desfacu cu febrilitate si citi hirtia aflata chiar deasupra:
Aici se afla o parte din ce am reusit eu si prietenii mei sa ascundem dupa marele jaf de Banca Nationala.Cel ce va deschide cutia va fi foarte foarte bogat dar va avea mari probleme daca va cheltui fara noima.Speram sa folosesc aceasta comoara la salvarea Bosniei dar asta e destinul.De asemenea din acesti bani familia mea va avea un venit lunar intr-atit cit sa duca un trai lipsit de griji pe toata viata.Nu rispi aiurea si incearca sa ajuti oamenii! Cum ai primit acesti bani asa poti sa ii si pierzi foarte repede!
Toma era foarte bogat si un moment ramase pe scaun privind in gol si nevenindu-i sa creada.Renascuse din propria cenusa si desi avea tot ce isi dorea il incerca un sentiment de teama si singuratate.Mai avea fata dar atit de mult pierduse in ultima vreme...
-Puteti sa tina la aceasta banca suma si toate actiunile iar noi va vom da o renta anuala in asa fel sa nu duceti grija zilei de maine.Sunteti de accord?
Dadu din cap ca da si semna niste hirtii aproape ametit de norocul care-l lovise apoi iesi din sediul institutiei si se opri pe bulevard.
-Ei? ai rezolvat problema? il intreba ca de nicaieri politista.Cu mine ce faci?
-Ce ai vrea sa fac cu tine?
-Sa ma duci la un hotel, care vrei tu si sa facem prostii pina maine dimineata.Cine ne mai grabeste acum?
-Ai dreptate dar trebuie sa imi caut fiica.Dupa aceea mai vedem.
-Nu mai ai incredere in nimeni?
-Nu.Am fost destul inselat de unii sau de altii si nu mai vreau probleme.Poate alta data.Imi pare rau.
Femeia se intoarse cu spatele si facu citiva pasi pe bulevard dar Toma nu reveni la ea.Realiza ca incerca degeaba sa il atraga .
-Tati! Tati!
Copila alerga in bratele lui si aproape ca il dobori in timp ce se straduia sa il cuprinda cit mai mult in brate.Dupa o lunga perioada erau din nou impreuna.
-Tati mincam o inghetata? O inghetata cu ciocolata asa cum mincam noi, sti tu..
-Mergem!

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!