poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 981 .



SACRIFICII
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [varsatorul ]

2005-12-09  |     | 



De ce sacrificii? Poate pentru ca, fara de acestea nu putem obtine nici un ideal. Dar oare, pana unde putem merge in a ne sacrifica.
Un el si o ea. Asta ca sa dau un exemplu din sfera sacrificiilor - le voi numi simplu - mai altfel.
Cum spuneam, ea angrenata de vreo patru ani intr-o relatie. Angrenata, pentru ca, pret de doi ani, primii dintre acestia s-au vazut rar, in week-end-uri si... pe fuga. A decis sa sacrifice cariera ei sportiva pentru el. A renuntat la cantonamente, la antrenamente, la deplasari, la meciuri. S-a intors acasa. S-a decis sa-si continue studiile. Isi dorea sa traiasca viata si sa faca ceva bun pentru ea. Cel putin acestea au fost ideile care s-au desprins din discutia pe care a purtat-o cu parintii ei. Adevarul. Era undeva la mijloc. Sa nu uit. "A decis sa-si sacrifice cariera" spuneam. Pentru ce? Cu siguranta pentru el, pentru relatia lor. Au urmat aproape doi ani in care s-au vazut mai in fiecare zi. Ei si... ce-i cu asta? Veti spune. Ei bine e. Asteptati sa vedeti.
El s-a simtit ok. Pentru inceput. Apoi, treptat, intre ei doi s-a asternut monotonia. Aceasta din urma a nascut germeni acizi de indiferenta. Fiecare dintre ei simtea asta. Nici unul insa nu a avut curajul sa spuna nimic. De ce? Pana si mie imi vine greu sa explic. Poate de teama de a nu strica si putinul ramas intre ei.
Pe fondul acestei monotoni, intr-una dintre redactiile unuia dintre ziarele locale, ea intalneste un tip.
De fapt, lucrurile au stat exact invers, dar ce mai conteaza.
Baiatul, deloc chipes, insa cu o stare de spirit debordanta, a reusit sa lege cateva cuvinte cu ea. Ba mai mult, incercand sa afle - in trei cuvinte - cam ce sanse are, s-a ales cu un "nu ma interesezi" drept raspuns.
Nu s-a descurajat. I-a luat numarul de telefon si a avut puterea sa vada in spatele acelui raspuns, spus paraca prea raspicat, o adevarata invitatie.
A sunat-o. S-au intalnit. Intre ei doi s-a legat o relatie de amicitie care promitea mai mult, desi ea i-a vorbit despre situatia ei din plan sentimental.
Cum necum au ajuns iubiti. Ea iubea pe doua planuri. El acceptase acest compromis. L-a vazut chiar ca pe un sacrificiu.
Spera ca intr-o buna zi ea sa vina la el si sa-l stranga puternic in brate. Nu era nevoie de cuvinte. El ar fi inteles ca din acea clipa il iubea doar pe el.
A inteles-o si a sustinut-o in orice demers. Intr-un sfarsit de saptamana, ea i-a marturisit ca vrea sa puna capat primei relatii. El a incurajat-o, sugerandu-i ca ea stie mai bine ce e bine pentru ea.
El a plecat, cu treaba, din oras. Ea a avut o lunga discutie cu primul tip. In urmatorul sfarsit de saptamana, tanara noastra avea sa puna punct proaspetei relatii.
El, cu spiritul sau ades debordant, a strans-o in brate si a felicitat-o pentru alegerea facuta. O iubea. Mai presus de sine. Vreia sa o stie fericita. Iar daca ea il alesese pe primul... insemna ca asa se simtea ea fericita, alaturi de acela.
Ea... dumnezeu stie ce face acum. El... s-a retras in coltul insingurarilor sale si scrie aceste randuri. Ea nu stie asta.
In ochii ei, el poate parea un indiferent. Chiar daca el si-a sacrificat fericirea, pentru ca ea sa fie fericita.
Se vor revedea? Poate. Ea il va privi pe undeva vinovata de alegerea pe care a facut-o... el o va privi ca pe o iubire implinita. Rog a se citi indeplinita.
Dar ea... nu va sti asta.
Ce ti-e si cu sacrificiile astea!

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!