poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 5894 .



Adam si Eva… sau cum am iesit noi dintr-un mar…
proză [ ]
demontand punct cu punct o teorie...

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Petre_Andrei ]

2005-10-02  |     | 



Teoria creationista este celebra. Datorita ei, si mai ales datorita sustinatorilor ei, stiinta a fost tinuta multi ani intr-o anticamera. O teorie… Unde sunt insa argumentele vom exclama?! Iar sustinatorii ei vor exclama la randul lor: “Este evident!”…
Nu poate fi evident… Nu ai cum sa vorbesti despre o creatie atata timp cat nu poti cristaliza ideea unui creator. Nu vorbesc aici despre “povesti de adormit copiii”, vorbesc despre teorii logice, bine argumentate. Doar acestea pot ramane in picioare la o analiza atenta…
Deci, sa incepem cu inceputul:

Dumnezeu: Fiinta suprema… Asta inseamna ca el a creat totul. Insa cine l-a creat pe el? Nu putem defini eternitatea, deci nu avem cum sa ii atribuim aceasta caracteristica lui Dumnezeu. Asadar, el nu poate fi etern. Si atunci cine l-a creat? Ramane o intrebare… Cum il putem analiza? Pentru ca, daca nu il putem analiza, nu putem sa afirmam ca exista… Se vorbeste despre Iisus… Nu avem nici o dovada cum ca el ar fi fost ceea ce ar fi declarat, ba mai mult, tot ceea ce stim se bazeaza pe carti vechi de mii de ani, carti care astazi au ajuns intr-o stare deplorabila. Numai numarul de apocrife care exista ar trebui sa ridice un mare semn de intrebare asupra acestor “texte sacre”! Asadar, nu putem stabili cert existenta celor doua “personaje” – Dumnezeu Tatal si Dumnezeu Fiul. Iar daca vorbim despre al treilea (Duhul Sfant), vorbim practic despre un spirit. Nu cred ca exista inca argumente certe care sa certifice existenta acestora. Asadar, putem declara ca ei nu au un creator. Teoria lor, fundamentata in totalitate pe existenta unui astfel de personaj mitic se prabuseste.

Adam si Eva: Primii oameni in acceptiunea credinciosilor. Cuplu mitic care exista in mai toate religiile, insa sub un alt nume… Se presupune ca ei au fost parintii primilor oameni, care mai apoi s-au dezvoltat in parelel pe mai multe continete! Asadar, toata omenirea provine din doi oameni?! Ar insemna, ca, din punct de vedere medical, sa apara mutatii… Pentru ca, dupa cum se poate sti, asta se intampla in cazul in care membrii aceleiasi familii, oameni care au acelasi sange, se acupleaza… O societate de acest gen, inchisa, in timp, se autodistruge… Eu zic ca cele 6 miliarde de fiinte contrazic clar aceasta ipoteza.

Marul si sarpele: Natura, simpla, a fost considerata intotdeauna principalul vinovat pentru absurditatile create de om. Iar acest exemplu este edificator. Asadar, avem de-a face cu serpi care pot sa vorbeasca (sunt curios oare in ce limba se vorbea atunci, in ce limba le vorbea Dumnezeu?), cu mere care detin cunoastearea (probabil ca era mai rosu) si cu gradini interzise… Cand cineva va putea aduce o singura dovada pentru a sprijinii aceste afirmatii vom putea sa incepem o discutie… Pana atunci, sa le privim pe maimute… Am fost si noi ca ele…

Minuni: Se vorbeste foarte mult despre minuni. Despre fenomene pe care oamenii nu si le-au putut explica. Cu timpul, multe dintre acestea au fost intelese, si astfel s-au banalizat. Insa, oamenii (cei slabi de fapt) au nevoie intotdeauna de credinta prosteasca in ceva atotputernic deasupra lor, in ceva care poate dispune de tot ceea ce este pe acest Pamant. Asadar, in vechime, fulgerele veneau de la zei, bolile la fel… Iar o vindecare poate fireasca era considerata o adevarata minune. Astazi, niste resturi care nu putrezesc sunt considerate sfinte… Si vechii egipteni cunosteau aceste arte… Sunt si ei cumva “uneltele Domnului”?!

Acestea sunt ideile principale pe care se fundamenteaza creatia… Si dupa cum se poate vedea foarte clar, nu exista argumente… O teorie nu are de ce sa reziste in lipsa argumentelor! Sa ne trezim! Nu putem sa “credem fara sa cercetam”! Asta este firea noastra! Suntem natura!

Natura nu are Dumnezeu!



.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!