poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 67 .



Costache, concubinul nefericirii
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [sorinucu ]

2024-02-08  |     | 



Nefericirea a bătut la ușa lui Costache într-o luni, cum bat toate nefericirile. N-a venit ca stare, ca sentiment ori ca metaforă ci sub formă de persoană. Cioc-cioc, bună după-amiaza, dați-mi voie să mă prezint, sunt nefericirea. Costache s-a frecat la ochi, a măsurat nefericirea din cap până-n picioare (care nu se vedeau întrucât nefericirea era de sex feminin și purta un fel de rochie lălăie și incertă ce ascundea totul de la brâu în jos) și a poftit-o înăuntru. Ce vrei, fă? Nefericirea n-a zis imediat ce vrea. A intrat, s-a descălțat cu greu de ghetele vechi și pline de noroi și alte rahaturi deși nu mai plouase de două săptămâni, a pășit în garsonieră, s-a așezat cu traistă cu tot după ce a dat o ocheadă peste pereți și a zis am venit să-ți spun că nu mai scapi de mine câte zilei vei mai avea. Costache s-a scărpinat pe chelie apoi a luat-o pe nefericire la șuturi. Îl deranjase mai mult rânjetul ei decât ce spusese plus că tocmai dăduse cu mătura în hol și acum urme crude de noroi cârcăleau linoleumul lila. Nefericirea a încasat cu stoicism cafteala. Când lucrurile s-au așezat, și-a suflecat mânecile, și-a tamponat cu dosul palmei ochiul umflat și a intrat în bucătărie la spălat vase și curățat cartofi. Între cele două activități a avut timp și de idea lui Costache despre sex, înfăptuind-o. Seara, care intrase și ea pe geam între timp, au fumat, au băut, și-au mai tamponat hormonii o dată și s-au culcat. Dacă asta e nefericirea, io nu știu de ce ne învață de mici să căutăm fericirea, gândi Costache mai liniștit ca niciodată și adormi ca un pui. Alături, nefericirea își scoase din traistă trei boli, un șomaj, o jumătate de depresie, zece vești proaste, treizeci de cucuie, toate etichetate cu numele lui Costache și era cât p-aci să scoată și ditamai impotența dar cum acesta o impresionase mai devreme de două ori, o băgă la loc în traistă și se culcă.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!