poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 157 .



Tram-vai de mine și de mine!
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [sorinucu ]

2023-10-25  |     | 




1. E încă întuneric și fantomele încă treze, ca și fricile și regretele. Unicul călător din tramvai care nu stă jos sunt eu, în rest vreo zece cugete matinale merg spre serviciu, fiecare pe scaunul lui. Brusc, unul se ridică și vine spre mine de parcă m-ar iubi, hainele lui sunt negre, are și glugă trasă pe ochi și o mână în buzunar. Controlez situația cu ochi de vultur pieziș și constat pericol. Cugetul vine, vine și mâna din buzunar văd că-i apucă ceva. O armă!, aud un strigăt în mine, un cuțit!, mai aud încă unul. Și când e la un metru iar mâna-i dă să iasă, poc!, lovesc scurt și în barbă de la stânga la dreapta. Mai văzusem cugete periculoase și nocturne la Madrid, la Londra, la Marsilia și la Stuttgart, puse jos de alții. Le recunosc, mă pricep. Îmi venise rândul la făcut ordine pe lume. Abia dacă se mai putea zbate pe podeaua tramvaiului, leșinat. Aș fi fost mândru dacă nu m-ar fi durut pumnul. L-am căutat de cuțit în buzunar, gata să sun la 112 și la paișpe televiziuni. Am găsit o acadea roșie și am citit pe ambalaj, era de zmeură. Maxim pericol. Acu' na, ce să zic, am coborât la prima și m-am pierdut în noapte. Dulciurile dăunează sănătății, am mai convins un om. Un cuget.
2. La prânz e plinuț tramvaiul. Stau jos. În fața mea o tipă trăznet. Mă privește fix în ochi și începe să zâmbească. Mă fac că nu observ. Ce peisaj frumos pe geam!, încerc eu să molipsesc călătorii din ochi să se uite după camioane și polițiști dansând în intersecții. Tipa nu se dă bătută, își țuguie buzele a sărut, și-i le mușcă a păcat, își pune o mână pe piciorul pe jumătate gol și strânge a poftă, și tot timpul cu ochii la mine. Haida de, îmi zic, Casanova se întoarce, sezon nou. Și când să zic că universul se învârte în jurul meu, tipa vorbește: bine, Mitică, hai că îmi arăți acasă, acu' te las, că trebuie să cobor. Și încheie convorbirea telefonică. Nu suport noile tehnologii, nu se văd în urechile tipelor trăznet care par că mor după tine când ele, de fapt, ascultă propuneri indecente de la nenorociții perverși cu care s-au măritat, făcându-te să crezi că faci prăpăd cu strălucirea ta de soare și cu tricoul și cu pantalonii și cu privirea și cu tot, ce să mai...

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!