poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 553 .



A unsprezecea poruncă: nu te cultiva
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [sorinucu ]

2023-06-25  |     | 



A fost știrea zilei în ditamai Statele Unite: un profesor finlandez de istorie a artei a fost prins pe aeroportul J.F.K. cu "Infernul" lui Dante bine ascuns într-un rucsac. Opinia publică mondială a fost oripilată de mărturisirile Bestiei din Lahti, așa cum i s-a spus nenorocitului, care nu a avut nicio rușine să povestească în detaliu cum își făcuse fișă pe la vreo opt biblioteci scandinave și cum citise lacom, ani de zile, mai toți clasicii abominabilei literaturi universale. Mai bine de cinci sute de volume lichidase în total, cu o lăcomie înfiorătoare și fără scrupule. A fost judecat rapid și executat pe scaunul electric, live pe Facebook. Lumea a respirat ușurată dar nu pentru mult timp. La nici șase săptămâni a explodat bomba în Salonic: o croitoreasă a fost depistată cum împrumuta un volum de sonete de-ale lui Shakespeare de la nevasta unui băcan, la schimb cu "Odiseea" lui Homer. Inuman! Scandalos! Impardonabil! Abject! Mai toate ziarele lumii au reflectat îngrozitoarea faptă a grecoaicelor pe tot timpul procesului acestora, cerând pedeapsa capitală pe grupuri de WhatsApp. Care pedeapsă nu a întârziat să apară: ambele arse pe rug într-o duminică de octombrie, eveniment distribuit de opt sute de influenceri de pe cinci continente. Și de atunci, potop de crime împotriva TikTok-ărelii și a ordinei social-media mondiale: o bandă de cititori în serie a fost eliminată de trupele speciale peruane la Lima în urma operațiunii speciale "Lectura ucide", trei bibliotecari japonezi clandestini au fost închiși pe viață la Nagoya după ce au fost filați trei luni cum organizau seri culturale pentru copii într-o moară părăsită, unde le citeau obsesiv poveștile lui Hans Christian Andersen, mafia poveștilor din Cehia a fost în sfârșit redusă la tăcere de armată după un război crud de mai bine de șase ani soldat cu alfabetizări în masă, un librar napoletan a fost executat de Inchiziția Instagram după ce fusese prins în flagrant cum recita poezii fără menajamente pe la colțuri de școli și grădinițe iar o rece și calculată editoare de carte din Cardiff, care s-a dovedit că scotea clandestin operele lui Dickens în odioasă complicitate cu doi tipografi din Wrexham, a fost încarcerată (evident alături de complici) pentru treizeci de ani în închisoarea de maximă siguranță de la Humulești, România, de unde niciodată nu a scăpat cu viață vreo amintire din vreo carte de povești, fie ea și din copilărie, sau cel puțin așa spune legenda.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!