poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1000 .



2-0 pentru Mihai Viteazu
proză [ ]
Swiss

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [sorinucu ]

2016-11-25  |     | 



Era o școală scumpă și de prestigiu. Probabil cea mai scumpă și mai prestigioasă din Elveția. Copiii multora dintre cele mai bogate familii europene, și nu numai, învățau acolo și primeau o educație aleasă. Pedagogi, profesori și instructori de maniere și stil erau descendenții celor mai alese burghezii mondiale, aleși pe sprânceană. Ultimul instructor contractat era un turc semănând a sfânt creștin. Mehmet făcea eforturi deosebite să-i mulțumească atât pe șefi cât și pe elevi, descendent fiind din sultanii cuceritori ai Bizanțului și având un blazon de apărat. Făcea de toate, spăla toaletele, servea mic-dejunuri, strângea mingile de tenis de pe teren, ducea coșurile cu alimente la picnicuri și nu uita să se îndepărteze și să se ascundă după câte un copac când i se făcea foame și-și scotea sandwichul cu creveți și boabe de rodii să se înfrupte. Într-o zi, la orele de echitație, luând la cunoștință că un cal avea febră și că o elevă cu ochi albaștri începuse să plângă pentru că era singura fără animal de călărit, Mehmet se oferi să o poarte pe umeri chiar și la galop. Fata se distră enorm dar turcul nu mai putu, în dimineața următoare, să servească mic-dejunurile copiilor. A fost concediat înainte de prânz iar un pic înainte de ora două s-a spânzurat în pădurea Pampigny, la o sută de metri de internat. Singura care l-a plâns a fost fata cu ochi albaștri, de origine română, descendentă directă, pe cale paternă, din Mihai Viteazu. Din acea zi, la cea mai scumpă și prestigioasă școală din Elveția nu se mai predă istoria.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!