poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1237 .



meandre 24-ce religie se practică la dumneavoastră acasă?
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [viorel-dona ]

2015-05-07  |     | 



MEANDRE 24-ce religie se practică la dumneavoastră acasă?

Tatăl era îngrijorat dar nu dorea să transmită starea de disconfort fiicei.
„Oare ce s-a fi petrecut la școală? Cine știe ce prostie o fi și în capul inspectoarei care a participat la ore, la inspecție. În fond la noi în casă nu este nici măcar o icoană chiar dacă eu am această credință. Poate că la mine este un fel de cult al morților pentru că obiceiurile religioase și candele aprinse sau mirosul de tămâie îmi aduc în minte bunica și străbunica. „
Gândurile nu-i dădeau pace așa că a decis să afle câte ceva despre ora la care fusese inspecție.
-Floricica, ia spune lui tata de fapt ce s-a petrecut acolo?
Oarecum stânjenită, un pic temătoare, fata a început, cu glas aproape șoptit să povestească:
-Aveam oră de dezvoltarea vorbirii și tovarășa învățătoare ne-a vorbit despre nevoia de pace în lume, despre nevoia de a fi creat omul de tip nou și alte chestii de-astea și după aia ne-a întrebat dacă vrea cineva să vorbească. Evident că am ridicat mâna, că doar, așa cum zice mama că „ai darul vorbirii, ca taică-tău”.
-Așa, și ce ai spus?-spuse el umflându-se în pene.
- Păi vorbise despre crearea omului, nu? Așa că i-am spus că nu cred că mai poate fi creat omul încă o dată pentru că el este deja. Apoi i-am spus că bărbatula fost creat mai întâi, așa cum se spune în creștinism, în mitologia greacă, în mitologia scandinavă și abia apoi femeia. Copiii mă ascultau și asta îmi plăcea așa că le-am povestit cum primii oameni creați de Odin au fost Ask, sau frasin și Embla sau ulm dar au fost creați aproape în același timp, la fel ca și în creștinism unde o bărbatul și femeia au fost creați cam în aceeași perioadă și s-au numit Adam și Eva. Dar, spre deosebire de aceste religii în religia greacă se spune că bărbatul a fost creat mai întâi de către Zeus și Pământul era plin numai de bărbați așa că Hera, ca să-i facă în ciudă a creat femeia, pe Pandora. Apoi le-am povestit despre cum titanii Prometeu și Epimeteu erau în veșnică dușmănie cu zeii și cum Epimeteu a dorit să se căsătorească cu Pandora, împotriva dorinței Herei și cum, tot așa fratele lui, Prometeu, a furat focul din Olimp și l-a dat oamenilor aducându-l pe Zeus la a hotărî să-l lege pentru vecie de o stâncă.
Tatăl își privea cu drag fetița care turuia ca o moară neferecată și era mândru de toate cunoștințele fetei.
-Așa tăticule și, mai departe?
-Mă pregăteam să le spun despre cutia Pandorei, despre cum l-a înșelat Hefaistos pe Zeus și a creat primul inel cu piatră în așa fel încât Prometeu să fie înlănțuit de stâncă dar cu stânca pe deget dar să fie liber, când tovarășa învățătoare mi-a spus să stau jos. Apoi a mai întrebat câțiva copii dar eu doream să spun toată povestea.
La un moment dat inspectoarea a cerut voie la învățătoare să mă lase să mai povestesc.
-Așa și tu, ce ai mai spus?
-Le-am mai povestit despre relele lumii care au ieșit din cutia dăruită de zei, am povestit despre Atman, cel care l-a făcut pe om la indieni, despre „Cel care face” de la amerindieni și așa mai departe. La sfârșitul orei învățătoarea era nervoasă dar inspectoarea m-a pupat pe frunte și mi-a aranjat pampoanele.
După recreație învățătoarea mi-a dat biletul prin care te chema la școală.
Mihai se liniștise. Măcar știa despre ce este vorba așa, ca să nu fie luat pe nepregătite.
Mihai i-a făcut baie și copila tot turuia. La un moment dat , fata l-a întrebat:
-Tătic, tu știi de ce-mi place mie să mă speli tu?
-Nu, de ce?
-Păi numai tu știi să mă speli fără să-mi dai săpun în ochi și după aia tu nu mă tragi de păr la pieptănat....
Lingușeala era evidentă dar tatăl a lăsat lucrurile așa.
Apoi fetița s-a culcat și Mihai a mai recitit o dată lucrarea pentru Mihaela. I s-a părut că totul este în ordine așa că și-a luat o carte din bibliotecă, la întâmplare. Iliada îi era dragă așa că s-a cufundat în lectură scandând mental versurile.
O toropeală plăcută l-a cuprins, a făcut un duș și s-a culcat.
A doua zi de dimineașă, după ce a pregătit pachețelul fetei și pe al lui, a dat telefon la școală să anunțe ă întârzie apoi a luat-o pe floricica de mână și au plecat la școală.
-Tătic, spuneai că te îmbracă militar. Mai este mult?
-Nu știe tata când dar am speranțe.
-Aha, de-ai se spune că în cutia Pandorei a mai rămas speranța.
Pe măsură ce se apropiau de școală numărul copiilor devenea mai mare.
Au intrat pe poartă și după ce au intrat în școală Mihai s-a dus la cancelarie. A bătut la ușă apoi a introdus capul pe ușa semideschisă.
-Aha! Domnule Mihăilescu, am crezut că pot conta pe domnișoara dumneavoastră dar mi-a făcut o oră de inspecție praf.
Învățătoarea luase catalogul și plecase pe hol iar tatăl o asculta mergând pe lângă ea. Glasul învățătoareai căpăta note tot mai înalte și mai stridente. Deodată directoarea școlii i-a oprit pe hol.
-Ce s-a întâmplat, doamnă?Ce probleme sunt?
-Știți că ieri am avut inspecție la clasă și fiica domnului, eleva Mihăilescu Florentina mi-a trântit ora bătând câmpii despre religie.
-Bine doamnă, mergeți la clasă-a expediat-o directoarea.
-Domnule Mihăilescu, datorită fiicei dumneavoastră școala noastră a primit un calificativ foarte bun. Inspectoarea a fost încântată de nivelul de pregătire al copiilor de la noi și mi-a spus că mă roagă să mulțumesc părinților care se ocupă atât de atent de educația copilului.
După o clipă de uluială lui mhai îi venea să se ducă la învățătoare și să-i spună că este o vacă proastă dar s-a abținut dar a turnat ceva gaz pe foc:
-Știți, doamna învățătoare m-a chemat urgent la școală pe motivul că acasă se practică religia, că...
-Lăsați asta. Voi purta o discuție cu doamna...Încă o dată vă mulțumesc pentru educația fetei
-Sărutmâna, doamnă directoare. Știți...eu am tratat-o pe Flori ca pe un prieten care vrea să învețe și i-am dedicat mare parte din timpul meu.
-Și ce? Continuați tot așa. Societatea are nevoie de oameni instruiți. La revedere.
Mihai a sărutat mâna întinsă și s-a întors pe călcâie ca un adevărat militar.
Drumul până la liceu la parcurs la volanul daciei fredonând, așa cum făcea în baie când se bărbierea.
A intrat în birou cu zâmbetul pe buze.
-Ce e, șefu? Þi-a fătat vaca? Arăți de parcă te-sori mâine.
-Lari, tot ce a fost la fiica mea la școală a fost un foc e paie pornit de la o neînțelegere destul de bizară. Hai să vedem dacă avem bani pentru plata cu ora. Ia uită-te pe extrase, au intrat bani de la industrie?
Larisa a luat o mapă jerpelită ticsită cu acte e bancă. A răsfoit ultimele file și a decretat:
-Șefu., am belit-o să trăiți. Nu au venit banii. Ce facem acum că o să ne sară maiștrii în cap!
-Lari, fă p dispoziție de plată de la liceu către școala profesională pe suma care ne trebuie iar la explicații scrie: decont lucrări executat de atelierul școală și dă-mi o coală albă să facem un proces verbal de recepție.
-Păi ce lucrări?
-Reparații la gardul de incintă, reparații la panourile de baschet, reparații bănci. Vezi că avem un normativ aprobat de anul trecut de către Ministerul Învățământului dar ai grijă la bănci să nu fie reparate mai multe decât are în evidență liceul.



.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!