poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 930 .



legitimația
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [ioanip ]

2014-12-16  |     | 



hotărât lucru ceva nu-i în ordine de ce ochii nu vor să mai doarmă? ca-ntr-un prurit simțea mâncărimi în tot corpul. nu era de vina mâncarea de la cină și nici de la somn. trei ore și jumătate fusese trunchi de tăiat lemne prăvălit cu toporu în el înfipt și cu surcelele nezburân în coșmare. de chemarea naturii trezit ușurându-se-n baie intoxicat a fost de un gând oare vei mai avea timp să-ți faci ordine-n hârtiile tale?
pe burlan zăpada de pe acoperiș topindu-se o auzi cum curge? e timpul tău...

în halat cu teancul sub braț se duce în bucătărie îl pune pe masă aprinde-o țigară citește citește pe-o foaie punctează idei construcții lexicale ce-i par inedite revin stările foaia tinde încet încet să se umpe teancul se subțiază crește grămada celor zvârlite.

dă de-o legitimație de reporter veche. fotografia îi spune că n-are părul surit data că au trecut 24 de ani când doamne lung o privește îi amintește de "Gazeta de Roman" de Puiu Costea plecat prea devreme de Constantin Bârjoveanu poet pictor ioghin esperandis dus cu capul strivit de roata de tir de Stescu Scutaru Ene poeți de gogoșerii chioșcuri inflații greve somaj de reportajele de la azil orfelinat de la spital...

la maternitate pentru documentare cu mască bonetă halat și papuci peste pantofi toate albe cu subțirica șatenă cu ochi jucăuși văzuse noii născuți unii ca niște coconi dormind liniștiți alții congestionați plângănd ca niște îngeri loviți doi erau la incubator sunt prematur primi explicația.

era tot decembrie peste trei zile ieșea numărul de Crăciun al revistei și-un reportaj despre nașteri era ok lehuze tați fericiți moașe medici viață speranțe buchete de fori priviri duioase pe guriți sugând cu mânuțe puse pe sâni... sub tîmple se-nfiripa relatarea. din câte știu din când în când se mai nasc și copii cu malformații. rar dar se mai nasc chiar dimineață... aș pute să îl văd? da dar să nu relatați despre el că am nacazuri cu șefa știți... bine nu scriu...

încăperea e mică. mirosu-i specific placentar cu iz de miez de pământ. în cuva aceea în dreapta cel mărișor restu sunt de la avorturi. imagini devastatoare de coșmar pungi sfâșiate mai mari sau mai mici cu fetuți de la mormoloc până la șobolan durere mânie pe suflet vieți stinse brutal de mâini criminale...în dreapta cel mărișor de fapt copil de mărime normală vânăt din moarte-l privea cu ochi tulburi deschiși. pe căpusor ca un fes umflat revărsat creierul...

privea năuc la hârtiile de pe jos le va arde în sobă...
sunt arși la crenmatoriu spusese fătuca atunci...

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!