poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3006 .



De cinci ani...C.U.C.!
proză [ ]
Clubul Umoriștilor Constănțeni

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Dorneanu ]

2013-12-16  |     | 



DE CINCI ANI...C.U.C !
(Clubul Umoriștilor Constănțeni)
Clubul „Prăvălia cu umor” a împlinit cinci ani. Vârsta mică, sala mică (a Casei de Cultură C-ța) și nu mică ne-a fost surpriza de-a fi plină. Mal de mare, atmosferă de sărbătoare, forfotă mare, amploare...
Președintele de onoare, înaintea acestei aniversare...reuniuni, a adresat două rugăciuni:
„Stimați invitați, v-am ruga să ne filmați, fotografiați, nu cum zic artistele, cântărețele, ba că unghiul le torsionează micile trupuri, ba că sonorul le distorsionează marile voci. Noi dorim, continuu să ne blițați - imortalizați, tocmai pentru a arăta tuturor, prietenilor sau dușmanilor, ce frumoase activități face clubul „Prăvălia cu umor”, pe care de cinci ani îl conduce, cu onor, președintele Dan Norea și cu onoare, Ananie Gagniuc...A doua rugă este legată de telefoanele mobile. Știți clișeul, care gâdilă în mod plăcut urechile: „În lumea civilizată, în săli de teatru, la concerte etc., se-nchid telefoanele”
Deodată, toată lumea devine tăcută și...se execută.
Un exemplu: eu și actuala mea soție (viitoarea mea văduvă) suntem la second hand. Culmea, de cinci ani, exact cât împlinește C.U.C.-ul! La oficiul stării civile, doamna mea a fost întrebată dacă mă vrea. Când să spună „Da!”, a sunat un telefon din spate, iar o băbuță a strigat „Da!!! Da, maică! Da, da, da!”
Iar acum, cu tot avântul, dau cuvântul președintelui Dan Viorel Norea, al nostru iubit conducător,
stima noastră și mândria, să deschidă...Prăvălia!”
Au urmat, în lanț, bilanț, realizări, premii, participări, cărți scoase, angoase, câteva concluzii trase...
Ei, și-a început minunatul show! A rămas lumea tablou! Invitații, Ovidiu Dunăreanu și Angelo Mitchievici au elogiat clubul, membrii C.U.C. au trecut la recital (un regal!), s-au înmânat diplome cu dedicații (ale lui Petru Brumă creații), au fost râsete, apauze, urări, felicitări, cum se spune, tot tacâmul, pe tărâmul umorului și veseliei. Ale prăvăliei „stele”, nu neapărat de primă mărime, au fost la înălțime: Traian Brătianu, Petru Brumă, Claudiu Val Conțevici, Loredana-Florentina Dalian, Ispas Fețeanu, Ananie Gagniuc, Constantin Iordan, Liviu Kaiter, Aurel Lăzăroiu, Dan Norea, Ana Ruse, Ion Ruse, Luminița Scarlat, Ion Tița Călin, Ionuț-Daniel Þucă, Roland Voinescu. Iar ca ecouri, din sală, cu câte-o șarjă amicală, Sorin Roșca, Ion Moiceanu, Geo Vlad, Mircea Lungu. N-au dat cu biciu', au fost deliciu!
Merită redat din conținutul câtorva mesaje (cică!) din țară, încadrate în decor (fiind vorba de umor):
Un SMS de la Gigi Becali – “De aici, din închisoare / Unde am făcut…prinsoare / Vă trimit vouă scrisoare / C-o urare: / Vă dau brânză și o oaie / C.U.C.- ul să nu vi se-nmoaie / Pe întinderi de Constanță / Cucul să nu fie-o zdreanță!”
Un neașteptat e-mail de la “cauciucata” și recent măritata Bianca Drăgușanu – “Încă nu am dat papucii / La toți cucii / Poate m-ați dorit / Și nu v-am spus că mă mărit / Dintre “cuci”, care mai poate / Nu-l las eu cu buzele umflate / Chiar mai umflate ca ale mele / Sigur, voi mai evolua la inele…”
O telegramă, sosită pe loc: “Noroc! / La iarnă, căldură, ioc / O să dârdâiți la bloc / Nimic n-o s-aveți în stoc / O…nimic de pus pe foc! / Și-o să beți doar ceai de soc / Cucul va scrie cu toc / Eu am zis c-am să v-o coc! Vă salută…Emil Boc” Final, au intrat în horă...telegramele de ultimă oră:
De la Administrația prezidențială, domnul Traian Băsescu:
„La anul și eu fac 5 ani de-al doilea mandat, dar eu voi termina cu chestiile astea de tot râsul! Stop! Președintele DVN (Dan Viorel Norea) devine ca mine, în următorii cinci ani?” Întrea-bă Bă...Stop!
De la cabinetul primului ministru, domnul Victor Ponta:
„Am auzit de Clubul de la Roma, de Clubul de la Constanța, nu, dar cunosc un procuror de-acolo, pe Ionuț-Daniel Þucă. Să mă caute (până nu-l caut eu...)”
De la conducerea Uniunii Scriitorilor din România, președintele Nicolae Manolescu:
„Urez CUC-ului drum bun și fără piedici, mai ales că acolo-i ales Angelo Mitchievici. Filiala USR Dobrogea și CUC-ul, mână-n mână, dar fără mânării, vor face treabă bună. Cucule, la mai mare!”
Și de la Uniunea Scriitorilor din Moldova, președintele Arcadie Suceveanu:
„Uăi, cuculi di pisti Prut, la șinși ani ieu ti salut, Moldova n-a fost a me, e și be!”
La final de regal, un salut și-un îndemn amical de la al umorului amiral: “Să trăiți, ca să ne citiți!” și
La anul, CUC-ul urează
Să aveți de toate parte
Și-o carte, de editează
Să puneți mâna pe carte!
A relatat (în mare parte, inventat), Ananie GAGNIUC

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!