poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1571 .



Tratează-le gentil până la prima vânzare!
proză [ Pamflet ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Steademai ]

2013-07-10  |     | 



Tratează-le gentil până la prima vânzare!

Lula știa că vizita la oracol nu-i va aduce vindecarea. Sentimentele rămân. Într-o legătură invizibilă. În aer. În frunzele copacilor. În ecourile iernii. Oriunde se întorce, se lovește de ele. Lula așteaptă liniștită la rând. Oracolul e comedian. Pensionat. Tot ce poate să-i spună este o poantă târzie. Lula se gândește. Nu i se potrivesc fleacurile astea. Dacă nu era Meki s-o convingă, acum sărea coarda în fața blocului. Amenințată de vecinul de la șase. Că îi deranjează somnul blănosului. Cine naiba o fi Blănosu'? Îi trântește o supă de pui. Umezit, jocul își înjură vecinul. Cu sete. Oracolul îi strigă numele. Lula intră. Pe perete-un tablou. Cu un nor. Pe podea, o parașută. Înghesuită între două scaune. Lula se așează. Yoghinește. Parașuta se desumflă. „Semn bun. Ai scăpat de primul lanț. Mai rămân două.” ” Ce lanț?”îl întreabă. I se răspunde: “Liniște! Mă concentrez aici! Mai așează-te o dată!” Lula e contrariată. Parașuta își schimbă culoarea. Seamănă cu norul de pe perete “Îmi pare rău. Semn rău. Scapi de lanțuri dacă cumperi unul nou.” “Zic: Ce lanț”? Zice:“ De unde să știu eu?” “Păi, ești oracol!” “Nu, nu, nu. Nu. Sunt fratele său geamăn. Polki e internat cu dureri în zona frunții.” Lula simte o migrenă. Acută. Se ridică. Tabloul cade. Iese în stradă. Vecinul de la șase vinde cainele fiindcă afară fulgeră. Și câinele e anxios. Are lanț legat de trei ori în jurul gâtului. Să nu muște prea tare, abia respiră. Plouă din norii tabloului. În schimbul unei supe de pui, Lula bate palma. Vecinul pretinde și coarda. Lula i-o infășoară în jurul gâtului. În ultimele trei zile, doarme mai liniștită ca oricând. Bateriile câinelui le-a aruncat. Ca sa vezi, oracolul chiar rezolvă problemele!

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!