poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1574 .



Exerciții de meditație (7)
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [tunaru ]

2012-10-11  |     | 




Represiunea are de regulă efecte contrare celor scontate pentru că adevărul, dreptatea, iubirea se instaurează numai prin acceptarea lor liberă.
Când ajunge omul să aibă o părere foarte bună despre el, foarte greu îl mai întorci din cale.
Viața omului seamănă cu o alergare scurtă. Foarte scurtă.
Cine își pre-gătește o înmormântare fastuoasă sau un mausoleu bogat, nu are nici un ascendent înaintea celorlalți oameni și nici în fața lui Dumnezeu. Este doar o probă de trufie neghioabă.
În fiecare om se află un altul de valoare egală și de semn contrar.
Sfinții Părinți ne îndeamnă să trăim în lume dar nu după duhul ei.
Viața nu este numai ceea ce cade sub incidența simțurilor noastre. Ea are și o componentă spirituală de care trebuie să ținem seama.
Cine este conștient că toate gândurile, vorbele și faptele rele se vor întoarce cu putere sporită împotriva sa, se va păzi.
Gândurile rele sunt puse în fața noastră ca niște prilejuri de poticnire.
Omul face parte din natură, din societate și din univers și dator este să se trăiască după legile armoniei universale.
Stingerea cu forța a unui conflict, poartă în el și germenii altor viitoare conflicte care nu vor întârzia să se manifeste.
Experiențele dureroase ne duc de regulă pe o treaptă superioară a cunoașterii ceea ce dintr-o perspectivă mai înaltă este benefic în fond.
Nu realitatea contează atât de mult, cât părerea și atitudinea noastră în fața ei.
Sursa conflictelor nu se află în natură ci în mintea noastră a oamenilor și acolo se nasc ele întâi.
Importanța omului nu constă în averea la care s-a angajat rob ci în bogăția spirituală la care, dacă ajunge, nu i-o mai poate lua nimeni.
Omul se poate vindeca de singurătate prin contactul cu realitatea, nu cu lumea. Prin raportarea la Dumnezeu și nu la oameni.
Viața aceasta i s-a dat omului, ca el străduindu-se, să o merite pe cealaltă.
Multă lume aleargă să facă avere, dar banul nu poate rezolva singur totul.
Fiecare om rămâne copil în sufletul său.
Nici omul nu muncește, nici ursul nu joacă de plăcere.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!