poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 575 .



Legat de-un scriitor
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [sade13 ]

2012-01-30  |     | 



M-am născut pe o bancă din parc strâns înfășat într-un cotidian, atât de strâmt că încă mai port imprimat pe fund titlul primei pagini: ”Adevărul gol-goluț” – dacă se pune la-ndoială autenticitatea cuvintelor, printr-un gest grosolan le-aș putea dezvălui. Gazeta? Probabil o ediție specială de weekend, cu-n supliment gratuit despre pozițiile din Kamasutra. Mama? Vreo fătucă de la pagina 5, neapărat din Moldova, dup-un act sexual (sub influență) citat mai apoi ca viol dar pierdut din absența aducerii-aminte sau a probelor. Este destul de neplăcut ca-n arșiță să poposești, împăturit în ziar (ca mâncarea la câmp) în timp ce soarele (prin raze țuguiate) să-ți tatueze, în trupul rozaliu, tușul fierbinte al paginilor de scandal. Neputincios, așa am zăcut până ce o mână grea (cu negru pe sub unghii) a răsfoit iute foile, îmbrâncite ca de-o adiere; nu m-a zărit (stând chircit) printre articole mondene, știri sportive, editoriale politice și tot soiul de paragrafe cu scumpiri a te miri ce. Posibil să fi aruncat un ochi doar pe poze, făr-a da vreun ban pe maculatură (fapt ce-mi scapă) dar cert este că indiscreția sa m-a-nlăturat din hârtia ghemotocită.
Până la vârsta școlară am trăit cu sentimentul că pruncii sunt procreați într-o mare tipografie și la naștere ambalați dichisit în câte-un jurnal, atribuindu-le un an și-o dată calendaristică de naștere; la drept vorbind, mă simțeam și fâstâcit de restul copiilor ce susțineau ceva în legătură c-o barză. Perioada instruirii educaționale s-a format în jurul literaturii, citind tot ce-mi pica-n mână – lucru evidențiat în rândul dascălilor, care-au anticipat că am să fiu un mare om de litere. Întâmplare adeverită prin absolvirea unei facultăți în domeniu, prilej să-mi se ofere și un loc de muncă la o titrată publicație, că de pe băncile facultății mi s-a distins capacitatea că-mi merg mâinile ca unei mașini de scris. În scurt timp munca mea se cântărea într-un renume și o facilă existență, perindându-mă prin cercuri alese de literați și oameni de speță înaltă, până-ntr-o zi când am cunoscut-o pe Ea… și am iubit-o! Am cedat titulatura altor mâini, m-am refugiat în Ea și amândoi într-o modestă viață dintr-un orășel montan. Am început să scriu proze pe care i le citeam plimbându-ne pe poteci înclinate și niciun motiv nu mă ispitea să le public, de altfel după lectură – înainte de culcare, aprindeam focul cu literele împrăștiate pe coli. Farmecul s-a risipit (într-o firească noapte) când, ca răspuns al tăcerii mele (privindu-mă senină), la rândul său, mi-a spus c-așteaptă să fie scrisă, citită și apoi azvârlită-n sobă precum o povestire de-a mea. Moment în care am fugit și dus am fost! Drept urmare, de-atunci, hoinăresc fără identitate și niciodată nu veți bănui ce ziare mi-acoperă trupul slinos de vagabond.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!