poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1004 .



Prisunica
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [AntonFaebovici ]

2011-09-15  |     | 




PRISUNICA

Spre seară, pe când ascultam muzica si citeam,se intamplă ceva. Prisunica , fata vecinului de la trei , pe când cobora un rand de scari, de la doi la unu, disparu.
Mama ei ii daduse sa duca un pachet jos, la garaj,unde o astepta tatal ei.Prisunica nu a mai ajuns cu pachetul jos la garaj.
- Uța, ei,ce face fata aia, vine?!
- Uite, acuma a plecat!Vine’n data!
- Ei, hai mai repede mai Prisunica măi.!
- -………..
- Mai Uța , mai…. !
- Ce-I ?
- Unde-i mai fata, măi ?!
- Păi, n-a ajuns?!
- Păi, nu!
- Stai să văd pe scari. Poate s-a intalnit cu cineva…
- Ei ……, ce face?
- Mai Nțulea mai, nu-i nimeni pe scari.
- Cum asa…. Da’ fata unde-Ii?!
- Nu stiu. Eu am strigat-o, da’… nu raspunde nimeni.
- Da’ unde dracu s-o fi dus? N-ai trimis-o cu pachetul ‘ncoace ?
- Ba da! Dar nu stiu ce o fi inteles ea.
- Măi , ia mai caut-o.
Pe scări rasuna de cateva ori: Prisunicaaaaa…, insa nu raspunse nimeni.
- Mai Nutu , mai, hai sa sunam vecinii sa sunam pe la usi.

Dupa un sfert de ora, câțiva vecini refaceau traseul Prisunicai.
- N-avea unde sa se duca , asa cu pachetul in mana si-n papuci de casa!
- Dom-le , eu am vazut-o cand intram in casa; ne-am salutat si atat.Ea a coborat de la trei la doi.
- Ei , aici e aici. De aici incolo, unde s-a dus?
- Poate a zburat…?
- Zburat, zburat, dar pe unde si unde?
- Poate ,a fugit de acasa… ca si dvs. cu sotul…. Toata ziua….
- Sa nu amestecam lucrurile. Motive de plecat avea. Avea destule. Da’ vorba e cum , cum a disparut?de intrat nu a intrat nicaieri, pe usa n-a iesit ca o vedeam eu.. De intors nu s-a intors acasa. Cum a disparut?
- - poate c-a rapit-o cineva…
Parintii se uitara la vecinul ce propusese aceasta posibilitate. Se uitara apoi unul la altul si zambira:”saracul”
- De rapit sigur n-a rapit-o nimeni! Sigur .
- Poate s-a ascuns undeva … asa să se joace…
- Fugi de’colo! Fata are 22 de ani, ce de joaca ii mai arde la varsta ei? Si vedeti dumneavoastra, ca n-are unde să se ascunda. N-are pe unde iesi… nici o iesire.

Se lasa o tacere lunga; chiar prea lunga. Toti se priveau.
- Vezi Uța , unde duce educatia ce i-ai dat-o. vezi ce-ti face nesimtita asat de fata? Acum ce sa face? Sa anunt politia… si ce sa le spun? Noi, noi ce sa spunem lumii? Nimeni n-o sa ne creada.pe noi, tot pe noi o sa ne faca nebuni…. O sa zica ca asa ne trebuie , daca asa am crescut-o… Nici macar doliu nu putem purta.Iaca, daca ma intalnesc cu vre-un coleg si ma intreaba: “Ce face Prisunica ?”, Eu, ce o sa-I spun? “ Nu stiu dom’le , lasa-ma-n pace… ? Ei sa vezi ce de probleme o sa avem noi de acuma incolo.. Si cei de la spatiu, ce crezi ca or sa ne creada c-am ramasa numai noi doi asa tam nisam peste noapte. Itretinerea tot pentru trei o s-o platim… Daca era o fata simtita, nun e facea una ca asta! Si doar cat ti-am batut capul… creste-o, creste-o ca oamenii, educ-o frumossa nun e amarasca batranetele… si uite rezultatul… se vede!!
Tatal fetei avea dreptate.fata nu se gandise deloc la batranii ei parinti.
- Lasa mai Nutule ca-mi vine sa-mi sfaram creierii acuma. Macar daca o facea si ea boacna… fugea cu unu… sau altceva!Puneam politia pe urmele ei… da , asa! Mereu , de mica s-a ascuns de mine.Era o fire foarte ascunsa.Eu ti-am zis s-o mai bati asa cateodata sip e ea ca nu-I strica… Ce toate numai in capul meu?Si servici si casa si fata si alea… Nu mai pot nici eu! Numai la mine venea de cerea bani! Ce naiba ii trebuiau ei bani , la varsta ei ?Si eu de unde dracu sa-I dau?cadoar cumparam de toate alea?.... Mai Nutule stii ce cred eu? C-a fugit la matusa-sa!
- - Uite , ce-I nut e face de ras!De fugit putea fugi oriunde!Nu asta-I problema , ci cum , pe unde a fugit?... Pe unde a scapat? Tu erai sus, eu eram jos.Dintre noi n-avea pe unde sa fuga! Pricepi tu?
- Pricep ca doar nu-s proasta!da’ ma gandeam si eu asa , ca mereu zicea ca se duce la matusa-sa…
- Sa se duca si la bunica-su, da asa cu pachetu’ ala in barte si in papuci de casa?
- Ei… parcă omului cand ii vine sa se duca se mai uita el la papuci?Vezi-ti omule de treaba pleca ea si descult.
- Dom-le stii ceva, dumneata sa nu te bagi! Parka era vorba de cum a plecat? Era vorba pe unde a plecat… nu cum era imbracata!Uite vezi asta este scara: eu la un capat nevasta-mea la celalalt! Cum a reusit sa dispara?Si era si cu pachetu’ …. Ce-a luat si pachetu cu ea? Daca-I era de disparut ce-I trebuia pachet?Nu putea sa-l lase undeva frumusel si cu un billet alaturi?
- Da,… ce aveati in pachet?
- Asta nut e priveste pe dumneata!ce te tot bagi dom’le!n-avem si noi si asa destule?trebuie sa mai raspundem si la intrebarile dumitale idioate?

Discutia a mai continuat asa vreo trei ore. Apoi se duseră toți….
Parintii Prisunicai stabilira, asa de ochii lumii sa poarte doliu, vreo trei luni, asa … de ochii lumii.


Cristian Bahu


.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!