poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1414 .



Balada instinctului 3
proză [ Ştiinţifico-Fantastică ]
clanul -sosh

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [acionut ]

2011-08-25  |     | 



Reflecțiile luminoase ale licuriciului ascuns îmbrățișau voluptatea, iar ultimele raze efervescente ale celor doi sori protejau valea de bezna veșniciei. Nașterea era un fenomen ireal, încă o minune și un eveniment sfânt pe miliardele de planete din galaxia Uva. Făptura necunoscută, alungită la rădăcina unui arbore uscat, și acoperită de un inveliș subțire, metalizat, declanșase primul strigăt al existenței, spulberând incandescențe sonore, în vreme ce luminile apusului aruncau ultimele săgeți înveninate printre arborii muribunzi. Cei trei ochi roșietici ai ființei străluciră pentru prima dată iar conștiința se născuse instantaneu. Pielea metalizată fu împrăștiată pe pământul umed, printre plantele carnivore care, ca la un semn, învăluiră ființa nevinovată într-un buchet mortal. Ghearele nu căpătaseră încă forța echivalentului maturilor din rasa sa, iar armele erau necunoscute acestei specii, bazată doar pe forța fizică. Câteva clipe fatale iar viața orfanului părăsit la marginea unei civilizații încă tinere s-ar fi sfârșit. Observatorul urmărea fenomenul, impasibil, învăluit în lumina apusului când, printr-o răsturnare de situație, plantele se retraseră. Privirea roșie, incandescentă, a noului-născut transformă plantele din jurul său în scrum iar cei doi sori, albastru și portocaliu, speriați și uimiți, și-au ascuns chipurile înspăimântate după Muntele Albastru. Observatorul, un licurici ascuns printre tufișuri inofensive, zbură aproape de ființa cu pielea de șopârlă care se ridicase în poziție verticală cu ajutorul cozii masive care-și începuse deja dezvoltarea. Licuriciul observator survolă de câteva ori spațiul din jurul copilului care căuta deja suplimente nutritive, apoi dispăru în văzduh. Se asigură de supraviețuirea acestuia prin câteva efecte mentale vag intruzive, apoi părăsi spațiul respectiv...
Planeta O-pah (după denumirea standard a convergenților), sistemul dublu Akra Arah, galaxia Uva. Baza orbitală a ultimei flote a clanului -sosh, la doar câteva milioane de parseci de punctul final (încă mobil) al Universului. Misiunea observatorului F-sosh, cel mai puternic convergent după S-tash, avea o multiplă semnificație, însă secretă chiar și față de clanul -sosh: completarea liniei genetice a convergenților cu elemente ale unor rase puternice din punct de vedere fizic și mental și descoperirea unei căi spre Infinit. Politica convergenților era "puritatea speciei", mai presus de orice, iar diversitatea genetică obținută în laboratoare era suficientă, dar ambiția era mult mai puternică. Iar faptul că forma vag fizică a convergenților, mai mult spiritual-luminoasă decât carnală sau metalică, nu (mai) oferea loc de evoluție, era de la sine înțeles că regula respectivă era desuetă. Însă clanul -sosh se baza pe evoluția unor specii apropiate de forma lor spirituală, dar și fizică: nostalgia unei apropieri carnale dăinuia încă în memoria convergenților...
"Am găsit elementul lipsă din configurația genetică primară. Am salvat calculele lui En-sosh de acum 75000 MMM-kah și am descoperit forma cvasi-primară a convergenților, iar ființa care s-a născut pe planeta O-pah are vagi asemănări cu rasa noastră. Desigur, cu ajustările genetice de rigoare, putem întări forța mentală pe care a dovedit-o încă de la naștere. Cu talentele sale dezvoltate la maturitate putem obține o nouă rădăcină genetică și un nou început. Printr-un proces inovator de încorporare cromozomială, vom putea evolua iar rasa noastră nu se va stinge decât odată cu Universul...".
Declanșatorul - sistemul de siguranță convergent instalat de la plecarea de pe planeta de origine - reveni în meta-psihicul individului numit F-sosh. Realiză că misiunea sa ducea spre o finalitate dezastruoasă. Clanul -sosh deținea elementele chimico-genetice necesare previziunii, dar pentru numai 100 MM-kah. Chiar dacă greșelile erau mai rare decât viața unei rase întregi în cadrul convergenților, ea reprezenta o marjă încă incalculabilă și, rareori vizibilă, conducea rasa la rezultate surprinzătoare.
Pentru o mai bună acaparare a sistemului temporal, F-sosh preluă forma ființei de pe planetă, contură poziția acesteia la naștere și rămase nemișcat. Imagini infinite și posibilități nemăsurate spulberară meta-cortexul convergentului. Nu mai era F-sosh, deveni F1-sosh, apoi F1000-so, F100000-s, FX-kah etc., confundându-se cu timpul și vidul din jurul navei sale. Străpunse variabilele incontrolabile și contură temporalitatea potrivită clanului său și, pentru prima dată în eoni de existență, un convergent migrator se îngrozi. Dincolo era... noaptea fără sfârșit, haosul primordial, dorința distrugerii, anihilării, alături de orice sinonim posibil. Se înfioră iar pielea vag metalică a ființei împrumutate formă încrețituri groaznice. Apoi reveni la forma convergentă și încercă alternativa pe care o știa imposibilă. "Ce ar fi fost dacă...". Dar viziunea era identică, cu o diferență sinistră: constructorii deveneau distrugători. "Dar cum e posibil acest fapt? Nu se poate, conștiința mea e încă viguroasă, iar experiențele multi-planetare nu mi-au modificat percepția primară".
Cu privirea viitorului în sclipirea meta-psihică aruncă o privire vagă la suprafața planetei O-pah: legiunile se formau, navele dese ca stelele Universului se pregăteau de asaltul asupra...
F-sosh reveni pe palierul temporal concret și se înfioră pentru a doua oară. Conectă psihicul la toate navele flotei care plutea, invizibilă, pe orbita planetei O-pah și se pregăti pentru... Apoi, ca și cum instinctul dincolo de orice inteligență sau conștiință revenise în forță pentru a-i suprima hotărârea, se răzgândi. "O singură luminiță ar fi de ajuns pentru a ne retrage din acest spectacol și miracol numit Univers. De ce noi, și nu ceilalți? Oare ce clan mai cunoaște profunzimea acestui viitor? S-tash? K-rash? Unde sunt Căutătorii Marginii?"
F-sosh suspină și recunoscu, printre picăturile nostalgiei recurente, vina pe care o purta pe umerii conștiinței. Apoi așteptă un semn de la conducătorul flotei, A-sosh. Apoi...singura cale era de a separa cele două viitoruri alternative: fie distrugători, fie distruși. Iar planeta O-pah deveni roșie, sângele unui nou început. F-sosh suspină a doua oară și hotărî: trimise un scurt mesaj telepatic lui A-sosh și părăsi sistemul solar cu o misiune de rutină, dar necunoscută clanului -sosh. Știa că nu putea evita viitorul, dar cunoștea o metodă de a-l întârzia...

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!