poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1108 .



Ghebosul 1
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Vergosol ]

2010-12-09  |     | 



unu
Mirosul pestilențial ajunge acum la etajul doi. Pe holul blocului mai mulți locatari vorbesc în șoaptă, administratorul a convocat sedință de urgență, trebuie luate măsuri urgente altfel...
-Ne-am adunat cu toții aici pentu a lua o hotărâre, dragi tovarăși, nu se mai poate trăi în aceste condiții, am lista cu semnăturile noastre. Suntem cu toții de acord să spargem ușa apartamentului 67 de la parterul blocului Z5 din Aleea Vicina, cartier Rahova pentru...
-Da, domnule Gavrilescu, dar să așteptăm și poliția, mi-e frică de ce vom găsi, miroasea a mort, a mort zise doamna Pițur în timp ce ducea la nas o batistă îmbibată sănătos în apă de trandafiri. Batista fluturată de batrânică întorce stomacurile celor prezenți pe dos, mai rău chiar decât scârboasa duhoare.
-Tovarășa Pițur, miliția are trebi mai importante de făcut, vom suna după aceea, dacă va fi cazul, sunt sigur că vom găsi o ceată de mâțe putrezind. De când nu a mai fost văzut Ghebosul? Să tot fie vreo două luni, au crăpat de foame blestematele, că ce gălagie făceau! Ca dracii făceau domnule, ca dracii...
Domnul Gavrilescu e administratorul blocului de o viață, are 82 de ani, dar nu îi dai mai mult de 65, foarte înalt și subțirel, un pic adus de spate, poartă încă cu mândrie basca moțată, albastră, comunistă. Acum a îmbrăcat hainele bune, cămașa în carouri cu petice albastre în coate, pantalonii negrii de stofă, cârpiți pe ici pe colo chiar de el cu ață de mai multe culori. Domnul Gavrilescu nu se pricepe la cusut, dar e un om bun. Mereu m-a ajutat.
Doamna Pițur are 65 de ani dar îi dai 82, femeile îmbătrânesc mai urât decât bărbații. Doamna Pițur doar arată batrână, pentru că ascunde o putere formidabilă, ea face cumpărăturile pentru toți bătrânii din bloc ce-și permit să-i dea 10, 15 lei pe săptămână comision de ajutorare cum îl numește chiar ea. Și eu am apelat la serviciile ei după operație. Merită fiecare leuț, aleargă de dimineața până seara, caută diferite ’oferte’. Are chiar o listă cu prețurile medicamentelor de la diferite farmacii pe care și-o actualizează lunar și cumpără mereu de unde e mai ieftin. Când vine de la piață cu cele două sacoșe imense pe roți o latră toți câinii cartierului, dar domna Pițur pare să nu-i observe. Camelia, Pițur Camelia nu prea i se potrivește numele, poate că i s-a potrivit în tinerețe, când, am auzit că a fost șefă de sală la un mare restaurant, că ar fi fost frumosă foc și rea de muscă, că ar fi fost îndrăgostită de un securist ce a last-o gravidă și că în urma avortului nu a mai putut face copii, securistul s-a căsătorit cu o fată cumine...Camelia a devenit doamna Pițur târziu, la 43 de ani și după doar cinci a rămas văduvă.
-Dar, domnu’ administrator se încalcă legea, proprietatea privată, dreptul cetățeanului la...
-Baliverne, duduie. Baliverne. Duduia este chiriașa doamnei Pițur, angajată la o bancă cu sediul în centru, are ochii mari și verzi, buzele vesnic roșii și lucioase, parul negru, lung și creț. Miroase a parfum scump cu care se dă în exces ca să poată scăpa de mirosul de apă de trandafiri pe care la rândul ei doamna Pițur o folosește în exces. O dată, de crăciun i-a cumpărat proprietarei Opium, parfumul domnelor în vârstă, cum îi place să spună duduii, din păcate domna Pițur îl folosește ca spray de casă când are musafiri. În jurul duduii roiesc mai mulți domni respectabili cu neveste și copii acasă, ochii lor alearga de sus în jos și iar în sus pe trupul mlădios al tinerei chiriașe. Doar doamna Botău și-a surprins soțul aruncând priviri piezișe fetei și l-a atenționat subtil înfigându-și ungiile în palma lui. Sunt proaspăt căsătoriți și se țin de mână mereu, locuiesc chiar deasupra mea. Restul vecinelor s-au strâns bisericuțe și așteaptă încordate să se întâmple o dată ceva.

doi
Ușa trosni puternic când fu trântită de perete, era chiar să-l lovească pe domnul Gavrilescu care se feri surprinzător de agil. Vecinii se bulucesc la ușă, fiecare vrea să arunce o privire în apartamentul 67, dar cei mai mulți din ușă, pentru că, privind la fețele lor schimonosite și la ochii lăcrimând îmi dau seama că într-adevăr miros odios.

apartamentul 67
La intrare te întâmpină un hol lung și întunecat ce este tapetat de sus până jos cu reviste, ziare, cărți, cartoane, abia dacă rămâne loc să se strecoare domnul Gavrilescu, doamna Pițur nu are nici o șansă.

Va urma...

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!