poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1659 .



Republica copiilor liberi
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Mihnealy ]

2010-07-19  |     | 



Republica copiilor liberi


E vară. Vacanța este în toi. Ne întâlnim în fiecare vacanță toți copiii din zonă. Ni se alătură de fiecare dată alții care vin să-și petreacă vacanța la bunici.
L-am întâlnit pe Pișta Înfumuratul și ne-am salutat prietenește:
-Salut, șefu!
Îi spunem cu toții ,,șefu” pentru că e mai mare decât noi, mai puternic și se impune cu forța fizică atunci când nu este ascultat. Mai și fumează uneori. Curtea casei noastre a devenit în curând locul de întâlnire a tuturor.
În câteva zile s-a dus vestea că avem ,,liber” la bazinul de înot din curte. Ce fericire pe noi! Cel mai mult s-a bucurat fratele meu, care se impune în fața tuturor chiar și a ,,șefului”.
Am instituit starea de urgență și am convocat Cartierul General.
-Unde ne vom întâlni? Întreabă Buba Vlache.
-La noi în curte. Acolo vom sta și vom elabora proiectul nostru de vacanță a răspuns Trandafir Mițui.
-Ce bine! Ce frumos! Abia aștept să ne vedem! A răspuns Diana Cîlcâi -o roșcată venită din oraș, prietena lui Mițui.
Ne-am împrăștiat ca vrăbiile prin sat. Vestea a zburat din gură în gură. Toți șmecherii au aflat de întâlnire. În treizeci de minute, misiunea a fost îndeplinită.
Prima etapă era cum să ne organizăm. Doream o republică a noastră, fără amestec din afară.
-Să se facă liniște a cerut Bongaciu Ghighili, întregului grup.
-Da-ți un nume acestui loc minunat care ne găzduiește în fiecare vară! A cerut Trandafir Mițiu cu voce tare și hotărâtă.
-,,Tărâmul Fericirii”- a raspuns cu sfială Ghomboț Chelu.
-Nu sună bine, să căutăm altceva...ceva atrăgator, a raspuns Florin Fazanul.
-Să se numească ,,Republica copiilor liberi” a strigat Baba Lavinia.
-Bravo! Bravo! S-a auzit din toate părțiile.
-Să ne alegem un președinte și un priministru! Au strigat băieții în cor.
Vlad Maior a ajuns președinte, ca de! E curtea lui, bazinul lui și are o influență în zonă. Unde mai pui ca dispune si de mulți bani ca să plătească cheltuielile facute de ministere. Prim-ministru a fost desemnat fratele prședintelu, Trandafir Mițiu.
-Se conduce mai bine în familie a spus înfumurat președintele.
Ministrul de externe l-am numit noi. Petrică Fasole să fie! Am strigat cu toți într-un glas. Conducerea a aprobat cu toate că a cam strâmbat din nas președintele și s-a uitat cam peziș.
-Gata! Să începem lupta împotriva apei! Au strigat copiii! E zăpușeală mare!
Cu mic cu mare am sărit în piscină și ne-am luptat fiecare cu cine am putut în cei 100 de metri pătrați de apă. Lupta corp la corp, karate, kung-fu au fost cele mai folosite metode.
Unde mai pui că aveam și subarine, colaci de salvare, bărci și două vapoare mari pe care le saltam toți odată. Era o îmbulzeală de mama focului! De pe margini Rigo, câinele președintelui lătra de ne asurzea. Motanul priministrului Mițui, Figaro a alunecat săracul lovit fiind de o rachetă de tenis și a căzut drept în apă.
-Să vină trupele antitero a strigat Buba Vlache, soldat destoinic. Inamici la orizont.A strigat cu glas pițigăiat Lavinia Baba-secretara de cabinet a președintelui.
La poartă ne aștepta aproximativ zece inamici care aveau în mână săbii de lemn și măști ninja. Mare le-a fost uimirea când pieile goale din bazin s-au aruncat asupra lor cu întregul arsenal de luptă disponibil. Jeturi de apă puternice, gloanțe de plastic și hârtie, farfurii zburătoare, ghiulele de cauciuc și sndwiciurile mamei s-au abătut asupra lor.
-La atac! Să-i urmărim! A strigat Petrică Fasole, comandantul suprem. Înconjurați inamicul din părți!
Pablo Jidavle a încălecat Mountain bike-ul președintelui și le-a tăiat calea. La fel a făcut și Potroacă Uscată cu bmx-ul său.
-Să facem pace! A propus Roșcovanul reprezenatantul taberii adverse.
-Să fim prieteni și să ne simțim bine a încheiat Bongaciu Ghighili, ministrul sportului.
Ne-am dat prietenește mâiniile și n-am întors la problema noastră rațională,,Apa și plăceriile ei” un Program de recrere al tinerilor din ,,Republica copiilor liberi”.

Grebenișan Mihai Marian

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!