poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1417 .



Salut, juneță
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [berchelot ]

2009-12-02  |     | 



E seară, o seară fierbinte de vară în sudul extrem , printre nisipuri mișcătoare răvășite din când în cînd de vânt.
În praful din uliță, o mână de copii se joacă cu un cățeluș.Îl ridică la piept, cu dragoste, și-apoi îl scapă jos.M-au zărit și acum îmi fac semne disperați cu degetul mijlociu singuratic îndreptat către cer și agitând puternic antebrațul, exasperați probabil, că eu nu le luam în seamă gestul. E modul lor firesc de a se juca, de a-și consuma energia, mi-am spus, continuând să merg mai departe.Ce te-ai aștepta tu un adult, de la niște copii ?Copiii sunt niște puriozități, universul lor e unul lipsit de spaime, fără griji, fără bariere, fără uși închise, ei proiectând undeva departe nebunia, zbucimul acestei lumi a adulților.Orice gest al lor trebuie primit cu afecțiune.Acum își leapădă coifurile și deșertă la picioare un întreg arsenal de cornete, pentru a mă lovi, fac eu rapid în gând conexiunea, în timp ce ei numesc asta o simplă joacă.Mușchii mei, mintea mea de om matur nu par sa-i intimideze chiar deloc.Deja mi-au dictat sentința, mi-au scris-o direct în inima lor mare din care n-aș fi vrut să ies niciodată. Să mai întârzii, ar fi prea riscant. Au țeavă, au cornet pe țeavă și exultă de dorința de a mi le înfige în carne. "Cutre mici și fără de milă -le strig în gând- nu știți decât să răniți !" Vociferază febril, parc-ar fi un stol de vrăbii gureșe.Nu disting clar ce spun, dar sunt convins că nu caută să-și motiveze cumva gestul, sau să-și exprime în vreun fel compasiunea.Îi mai privesc încă o dată: le plesnesc obrajii de sănătate . Ptiu,deocheaților ! Copii !
Nu e nimic îmi spun , oftez și trec mai departe, mă voi consola cu luna din seara acesta .Iat-o, ieșită la pescuit de aventuri, cum sticlește pe cer , înfiptă și ascuțită ca o olteancă în iie.Uite-o cum își arată coarnele de parc-ar fi mustățile lui Macedonski .Nu, nu mă pot lipi nici de ea, o simt rece, dușmănoasă, vie și rea , mai că i-aș plesni vreo două să fie puțin mai destinsă bălana...

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!