poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1177 .



Aproapelui cu ură XVI
proză [ ]
povestire

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [mihaylo ]

2009-10-11  |     | 



Vânătoarea a fost reușită. Au împușcat trei mistreți: profesorul Lupu un vier, Poliancek o scroafă iar Klontz un godac, numai Magas și profesorul Stănescu nu au avut noroc. Cu toate acestea, profesorul Stănescu se bucura ca un copil.

Nu trecu mult și din tufișuri apărură ogarii lui Drimuș și la scurt timp după, hăitașii... numai Maxim lipsea.

Au început să-l strige, dar degeaba.
– Unde ar putea fi băiatul? întrebă îngrijorat Magas.
– Ultima dată l-am zărit înainte de a ajunge la mlaștini, spuse Drimuș.
Profesorul Stănescu din când în când, se uita cu coada ochiului la Klontz, i se părea că acesta nu se simte bine, era foarte palid.

Magas îl rugă pe Vasile Vitrek, care se întorcea cu căruța din Poiana Ursului, să ducă mistreții la Klontz acasă.
– Eu împreună cu Poliancek, Drimuș și băieții îl vom căuta pe Maxim, iar tu Petre întoarce-te în sat împreuă cu domnii profesori! Pe mine mă îngrijorează acea împușcătură de zebeu, Doamne ferește!... își făcu semnul crucii Magas.
– Atunci vă așteptăm acasă la domnul Klontz! spuse profesorul Stănescu.
– Bine! Nădăjduiesc că nu i s-a întâmplat nimic rău băiatului!
– O, sunt sigur de asta! spuse pe un ton foarte hotărât profesorul Stănescu.
Lui Klontz i se păru că profesorul zâmbește.

* * *
Profesorii Stănescu și Lupu împreună cu Klontz stăteau la masa din odaia de sus a casei acestuia, așteptând nerăbdători întoarcerea celorlalți.
Întorcându-se de la vânătoare au anunțat jandarmii de dispariția lui Maxim. Klontz la început a insistat să nu-i deranjeze ”pe jăndari, că băiatul precis s-o fi întors acasă”, dar până la urmă, neavând încotro merse și el cu ei la jandarmerie.

Jandarmii îi ascultară cu atenție, și plecară călare spre pădurea Gorșlogului.

Când au ajuns acasă la Klontz, muzicanții din Bocicoiu Mare, tocmiți de acesta pentru ”balul de vânătoare” îi așteptau deja în curte.
– Nu ne arde acum de chermeze, a dispărut un hăitaș la vânătoare! spuse Klontz. prefăcânduse foarte îngrijorat.
Le plăti muzicanților prețul întreg și porunci să li-se dea de mâncare și o sticlă de pălincă.

Va urma.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!