poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1474 .



Domnul Ion, un autobuz și trei copii
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [sucdeportocale ]

2009-09-06  |     | 



Domnul Ion locuiește în partea de vest a orașului.
El are trei copii și este de meserie inginer constructor.
Domnul Ion călătorește des cu autobuzul și de aceea își face abonament în fiecare lună. La fel procedează și cei trei copii ai lui care merg la școala din celălalt capăt al orașului. Ei fac această călătorie aproape zilnică pentru că școala pe care o frecventează e cea mai bună din oraș; cealaltă s-a închis în urmă cu doi ani din cauză că nu a obținut autorizația de funcționare.
În fiecare dimineață, domnul Ion poate fi văzut pe peronul autobuzului care îl va lăsa la poarta șantierului unde lucrează ca inginer. Dar până când să se întâmple asta, domnul Ion stă și așteaptă: mai întâi așteaptă să sosească autobuzul, apoi așteaptă urcarea tuturor călătorilor și închiderea ușilor, după care așteaptă schimbarea culorii semaforului din roșu în verde, pentru ca în final, trecând prin șase stații obligatorii și una facultativă, să apară șantierul, întotdeauna în partea stângă cum vii dinspre Gară, întotdeauna adăpostit de cei trei copaci desfrunziți și un kioșc de ziare vopsit în verde. Ca și acesta din urmă, și șantierul domnului Ion este închis, astfel încât autobuzul nu mai oprește aici decât dacă apeși butonul de oprire sau îl rogi pe șofer, spunându-i că ai o treabă de rezolvat. Dar domnul Ion nu are nici o treabă de rezolvat, astfel încât va merge până la capăt de linie, după care se va întoarce, probabil cu același autobuz sau cu un altul, în apartamentul lui din partea de vest a orașului, acolo unde îl așteaptă cei trei copii ai lui.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!