poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 975 .



Sabina (Nu am î din a !)
proză [ ]
O poveste scurtă

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Manuelita ]

2009-06-30  |     | 



Sabina vine din dormitor în camera de zi. E în pijama. Se așează pe canapea și începe a se tîngui:
Doamne ce lume! Ce lume îmi crează habitatul în care îmi tîrăsc atît de necugetat zilele și mai ales nopțile! Spre exemplu azi! Am ajuns să nu mă mai descurc în aceste împrejurări nefaste cu ajutorul prietenilor,a legilor anapoda dar și ai celor care le aplică! Ce tot spun? Dar atunci cu ajutorul cui dracu o s-o scot la capăt? Apropo de dracu! De ce sa sper la ajutorul lui cînd sunt atîția sfinți împrăștiați în toată lumea împărțiți în părticele ca pămîntul după retrocedare! Doamne, cîte reflecții mă îndepărtează de la nenorocirile cotidiene! Dar de cît să mă spetesc atîta cu gîndurile pe care nu le mai pot struni, mai bine..., mai bine ce? mai bine să-mi caut sfîntul adecvat la care să mă închin. Știu că sunt înzestrați cu puteri pe categorii de probleme. Ia să găsesc eu pe unul multifuncțional care rezolvă tot felul de probleme fără discriminare!Ia calendarul din perete și se așează la birou, după care începe să bată cu degetele în el. Cum naiba îl chema pe acela, acela a cărui deget inmănușat în argint și pe care-l pupau femeile și-l rugau să le ajute să primească înapoi casele naționalizate? Citește neinteligibil la rînd cîteva nume de sfinți. Brusc se deșteaptă : Hopa, că mi-am amintit de-o chestie! Cînd eram la liuceu rămăsesem corigentă la fizică. O prietenă m-a dus la o biserică și m-a instalat în fața unui sfînt de ghips cu straiele vopsite pastel.La picioare avea o rugăciune înrămată. Mi-a spus s-o citesc în gînd cît mai convingător in fiecare zi pînă la examen. trei săptămîni am bătut drumul și m-am rugat cît am putut de evlavios fără să mai învăț. Și minunea s-a împlinit: singurul subiect pe care-l știam pe dinafară de dinainte de a-i cere ajutor, mi-a căzut și la teză și la oral, ba chiar și la examenul de absolvire! Cum îl chema? doamne, cum îl chema pe acel sfînt atît de eficace? e primordial să mi-l amintesc acum cît mai are timp să înrepte ceva... Am să-i cer ajutorul prietenei mele Matilda Nebuna! Ea trebuie să știe că a avut multe necazui și, deși nu a vrut să recunoască știu că numai un anume sfînt a jutat-o. Cu atîta prietenă am rămas după scandalul cu articolul din presă în care am numit în care am descris cîteva femei ca fiind cele mai urîte și mai proaste, fără să menționez că am scris de fapt un pamflet.
Sfîrsitul primei părți.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!