poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1203 .



pasarea phoenix
proză [ ]
in inchisoare iar

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [ionel florescu ]

2005-08-26  |     | 



Pe cind discutau despre cum sa se razbune pe Pisica, se auzi o bubuitura puternica si cladirea se prabusi cu un zgomot infernal.Impuscaturi, grenade si sute de soldati navalira peste ei fortindu-i sa ramina cu miinile ridicate.Cum erau dusmani nu primira decit pumni, picioare si paturi de arma dupa cap.Un TAB vopsit in culori gri cu verde ii salta si in curind experimentau prima inchisoare militara din viata lor.Toma fu aruncat intr-o celula cit un cotet de gaini si peste el se aruncara citeva galeti cu un continut dubios si cu un miros pestilential.Injura si drept rasplata mai primi o galeata spre hazul soldatilor.Era legat la maini si la picioare iar de mincat doar pe burta direct din farfurie ca porcii.In plus nici mincarea nu era prea grozava.Luni dimineata se auzira strigate si impuscaturi iar unul din soldati il scoase tragindu-l de par pina aproape de marginea trotuarului.Putu sa vada cum femei si copii erau alergati de colo colo si din cind in cind cite o impuscatura in ceafa atunci cind considerau militarii ca trebuia facuta treaba respectiva.
-Voi mergeti la comandant Ivan.El omoara la voi foarte rapid.zise un gardian aratind cu degetul la ceafa romanului intr-o engleza stricata.
Comandantul Ivan statea cu picioarele pe masa si isi ridica cu greutate privirea spre noii sai prizonieri.Se ridica in picioare si Toma vazu o namila de 2 m si 130kg cum stringe in mina un pahar apoi musca cu pofta dintr-o bucata de carne aflata nu departe.
-Eu facut la voi pastrama, dat cu sare , mincat cainii mei la iarna, zise namila si rasturna masa cu o singura miscare din mina.Eu vreau sa vad la voi cum alergati infata tancului cumparat tocmai din Rusia.Eu place sa vad cum curge singe de jidan si cum crapa voi curind.
Asa cum aveau sa constate foarte curind, Ivan ii arunca afara si garzile ii aliniara pe un cimp presarat cu tot felul de obstacole.Din dreapta tisni un tanc urias care incepu sa patineze in dreapta si stinga cautind oameni pe care sa ii zdrobeasca.Toma avu ocazia sa moara de 2 ori daca Dragan nu l-ar fi tirit dupa el din groapa in groapa salvindu-i viata.Zeci de batrini , femei, copii erau aliniati zilnic pe acel cimp si tancul isi lua ofranda de carne si singe.Totul dura o saptamina groaznica, timp in care putura sa simta pe pielea lor mireasma mortii, secunda dintre a fi viu sau farime.
-Voi nimicuri umane ati scapat de tancul meu dar prietenul meu Pisica mi-a promis ca plateste bine daca va trimit inapoi ca pe niste saci cu sare!
Toma facu din nou ochii cit cepele si realiza ca situatia lui nu era grozava deloc.In citeva ore era legat fedeles si cu un pas in Romania unde nu avea sa ii fie prea grozav.Pe cind se obisnui cit de cit cu ideea si masina porni agale catre granita pe sus trecura citeva avioane si drumul deveni un infern.Exploziile aruncara camionul cit colo iar suflul matura totul pe o distanta de 2 km.Soferul zacea intins in mijlocul drumului iar garzile isi adunau buimace hainele si armele.Se auzira alte explozii si din marginea drumului pornira sa traga armele automate omorind totul in jur.Spre uimirea lui Toma in fata ii aparu Dragan care era plin de singe din cap pina in picioare si hainele ii erau rupte.
-Lagarul a fost facut una cu pamintul.Traiasca americanii!! Mi-au facut tara arsice!
Scuipa cu ciuda apoi se trase la marginea drumului unde isi aprinse o tigare si aceea rupta.
-Acum vom merge sa ne razbunam pe cel numit Pisica!

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!