poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1721 .



Istoria Moldovei de sub patrafirul lui Stefan
proză [ ]
("Moldova nu-i a noastra...")

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [vlad balan ]

2005-06-24  |     | 



Statuile sunt figuri de piatră care miros a istorie mucegăită. Scoți din dulap o bucată de pâine, pe jumătate mâncată de șoareci; te așezi la masă și simți furnicături care vin de undeva de la baza coloanei vertebrale. Iți aduci atunci aminte că ești de fapt istorie, istorie ambulantă. Ce-ai făcut atâția ani, oare? Cum ți-a trecut pe sub mâini viața? Þi-au facut aștia statui peste statui, esti destul de cunoscut, să știi! Da' spune-mi și mie ce e dincolo? Sau mai bine să-i spun "Dincolo"? Eu unul ma astept la mult intuneric si frig, sincer. Mi-ai vazut cumva mama? As vrea sa-i trimit câteva bucăți din așternuturile în care dorm de când ea a plecat. Sunt necajit... rau. Nu mai are nimeni timp pentru mine. Sunt un nebun în ochii multora... Da' poate chiar sunt un tâmpit, dor, ce naiba? Vorbesc cu statuile, si asta nu de ieri-azi! Bai, ce-aș ami fuma o țigară! E al naibii de frig aici! Simti? Aoleu dar sunt nebun? cum să simți? Doar esti istorie, istorie ambulanta. Istoria e nesimțită. A fost dintotdeuna, cel putin cu noi. Chiar, nu ti-am povestit ce s-a intâmplat de cand nu mai esti! Cum am putut oare uita? Astazi as vrea sa-ti povestesc despre asa-numitul "al doilea razboi mondial". Dar a fost și un primul, mă vei întreba. Da a fost, dar eu vreau sa-ti povestesc despre al doilea, e bine? Asta din auzite, caci adevarul nu va fi niciodata aflat, asa spun ăștia mari. Stii că după ce-ai plecat țărișoara noastr...............................................................................................................................................
Statuile, de obicei, nu se mișcă. Poate doar ca să se mai aseze undeva si să se odihneasca. Le oboseste greutatea personalitatii pe care o poarta ca o povara pe umeri; mai e, pe deasupra, si faptul că stau in aceasi pozitie atat timp... Tu cum te descurci? Nu fumezi? A, stai! Tu n-ai aflat inca de tutun, da! Aia-i. Vrei sa iei un fum? Hai că na-i să mori; de fapt, nici n-ai cum!Doar esti istorie, istorie ambulanta. Chiar, tu stii ceva despre Revolutie? Care? Aia după care nu s-a schimbat nimic! TREbuie să-ti spun.................................................................................................................................
Stire de ultimă oră:Doamnelor si domnilor telespectatori, e incredibil: Astazi dimineată Statuia lui s-a mișcat...................................................................

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!