poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2641 .



ochii mei larg inchisi
personale [ Jurnal ]
titlu original: my eyes wide shut; publicat initial in dbrom: www.dbrom.ro

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [iQ666 ]

2004-10-18  |     | 



vineri seara, "eyes wide shut" la tv, eu pe fotoliu, nimeni in jur. pricepeti peisajul. vad a doua oara filmul si tot nu pricep ce e cu problemele de cuplu. ultima prietena m-a parasit din cauza distantei, orasul unde studiam amandoi era cam la mijlocul distantei dintre ale noastre. asta ca o paranteza. de cate ori produc cate-o remarca misogina sau anticuplu, conlocutorii imi prezic c-o sa ma insor si o sa-mi schimb opiniile. mira-m-as.

dintre cele pe care le cunosc nu vad cu cine m-as insura. daca nu se comprima distantele sau nu se inventeaza teleportarea cad si ultimele firave solutii. si daca ma gandesc bine, ce sens are? pe un prieten l-a parasit iubita pentru ca i-a spus ca e cea mai buna din lume. ea l-a intrebat de unde stie, le-a testat pe toate? el s-a inrosit si... adio!

ce nevasta buna are cruise si ce bou e c-a lasat-o. si ce tare e kubrick pentru ca i-a convis sa se lase filmati asa. de fapt era foarte tare, apoi cred c-a putrezit, sau l-or fi ars? whatever... cum ziceam, sa zicem ca voi zice "da" candva. dar ce face acum respectiva? unde e acum, cand am nevoie de ea? cine stie carui dobitoc ii accepta extremitatea erectata cine stie pe unde. mai am cum s-o iert, indiferent de ce-ar face mai incolo?

sper ca daca va aparea candva cineva, sa fie vorba de o fata care-si tine un jurnal si apare o insemnare si cu data de azi. si daca a fost singura si a suferit sau a citit sau asa ceva o iert. daca s-a plictisit ii dau liber. ar fi doar proasta. si ii dau si textul asta. cruise e pe cale sa creada ca-si poate insela nevasta. sa-mi amintesc ce-a fost? n-are sens. ce farmec ar avea?

ce dracu-i leaga pe oameni? barbat si femeie vreau sa zic. sentimentele? asa zic ei. de fapt e autosugestie. in loc sa recunoasca ca se gandeste la tatele sau fundul prietenei lui, el se minte ca se gandeste la ochii sau vocea ei, la parul ei matasos sau nu, la sentimentul de siguranta pe care-l are cand se plimba cu ea si stie ca deseara o va poseda. ea dracu' stie la ce se gandeste, dar adevarul s-ar rezuma intr-un cuvant de 4 litere care la noi nu prea e voie rostit sau scris in mainstream.

croatii au un oras denumit cu acel cuvant, moneda botswanezilor se numeste tot asa, sper c-ati priceput. tom a aflat de jocul cu pricina. cred ca si eu m-as duce acolo daca as avea posibilitatea. nu v-am spus inca de ce si-a eliberat o prietena iubitul de relatia lor: tembelu' i-a adus din strainatate si o ciocolata scumpa, ceva marca elvetiana, ambalaj frumos si complicat... doar ca era expirata.

nu cred in ideea de cuplu legat de iubire. nu e mai cinstit sa eviti stupidele subterfugii si jocuri? poetii prefera fie sa practice la maximum ce se plang ca n-au, fie sa zaca si sa-si deverseze pornirile doar pe hartie. a inceput ceremonia. tom e inauntru, nicole se plictiseste acasa. de fapt s-a culcat, imi amintesc, insa el are vedenii cu ea si un personaj intr-o actiune nerecomandata minorilor, dar care-i produce fara elementare mijloace de protectie. masca lui tom e cam diferita de ce au ceilalti.

din film mai e, abia vreo ora a trecut. din timpul meu se pare ca mai e. de n-ar fi n-ati citi acest text, e clar. tom e bou, o femeie vrea sa-l salveze si e buuuna! doar ca el e insurat, deci n-a fost mereu prea istet. dupa ce a vazut filmul mama m-a intrebat ce e cu dracii aia.

buna gluma. oare de vina pentru conceptiile mele actuale e educatia pe care se pare ca mi-a dat-o? l-au prins pe tom. textul e gata, ramane filmul, are un final intrigant. vi-l recomand, nu neaparat doar ca s-o vedeti pe nicole kidman in costumul evei dinainte de sarpe. iar tom e si mai prost la faza care e acum pe ecran.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!