poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 793 .



Scrisoare deschisă
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Teodor Ladima ]

2004-08-31  |     | 



Domnule Președinte,

Numele meu este Teodor Nitu - am 35 de ani si locuiesc in Bucuresti.
Nu știu cum să vă spun dar este realmente groaznic ceea ce se întamplă cu țara noastră și cu neamul romanesc. Nu vreau să acuz sau să judec pe nimeni, fiincă nu are nici un sens să ne cramponăm în a cauta țapi ispășitori, vinovați suntem cu toții că am permis să se ajungă la așa ceva. Nu am crezut niciodată că se va ajunge ca nimeni (sau foarte puțini oameni) să mai facă ceva pentru această țară. Încep să mă întreb dacă nu este ceva bine stabilit și pus la punct, fiindcă prea s-a reusit să se distrugă totul. Toți sunt interesați numai de bani și de funcții, totul se desfășoară numai prin relații și pile, corupția a distrus totul, inclusiv mințile și sufletele oamenilor. Toți sunt disperați după avere și după putere. Este foarte dureros să vezi că țara în care te-ai nascut, ai crescut și pentru care vrei să faci ceva s-a distrus în așa hal. Este foarte dureros să vezi că neamul romanesc a ajuns să se împartă în simpatizanți de partide sau doctrine, în bogați (de care nu poți să te mai atingi) și foarte săraci (oameni care nu au minimum de trai) inveninați unii împotriva celorlalți. Este foarte dureros să vezi că tinerii nu mai au nici un țel înafară de bani și o viața usoară, că sunt dezgustați și debusolați (e adevarat că acesta este singurul exemplu pe care îl au, practic ei asta vad că se întamplă), că pleacă cu miile afară ca să-i hranească pe alții cu cunoașterea lor. Este dureros să vezi bătrânii care au muncit într-un fel s-au altul și acum nu au bani pentru medicamente, ce să mai vorbim despre o intervenție chirurgicală care costă foarte mult. Este foarte dureros să vezi că numai există nimic care să ne unească. Este dureros să vezi cum educația copiilor noștri se duce de râpă fiindcă sistemul de învățământ este perimat si la un pas de colaps. Este dureros să ajungi să-ți fie rușine să spui în străinatate că esti român (peste tot unde am fost, am întâmpinat o raceală și o repulsie puternică atunci când am spus că sunt român). Este dureros să ajungi ca în țara ta sa nu poti să-ți practici meseria (eu am absolvit Universitatea București - facultatea de Fizică - cu nota 9.00, iar soția mea cu 9.28 și nu am lucrat nici o zi ca fizician fiindcă nu am fi avut banii necesari să ne întretinem). Toată viața mi-am dorit să fiu profesor, și am reușit, numai că am fost nevoit să mă retrag din învățământ când s-a nascut cel de al doilea copil al nostru, fiindcă nu putem să ne întreținem cu salariul unui profesor. Și uite așa se întâmplă cu mulți alții. Uite așa generații întregi sunt exportate către alte țări, unde se poate trăi mai bine. Nu vă închipuiți cât de dureros poate fi ca în țara ta să nu poți spune că trăiești bine, și să cauți să pleci printre străini, numai ca să poți să atingi un anumit nivel de trai. Nu toti suntem afaceriști și patroni, sau avocati sau ...etc, nu toți suntem dispuși să mințim, să înșelăm, să furăm, să ne încălcăm principiile și credința în Dumnezeu și în neamul românesc, să împroșcăm pe alții cu noroi, să sfidăm, să denunțăm, să fim nepasători la ceea ce se întâmplă. Noi ăștia care suntem așa ce să facem domnule președinte, unde să ne ducem, cum să trăim când ne doare sufletul de ceea ce se întamplă cu țara noastră ?
Oare dorește cineva să schimbe ceva? Birocrația ne sufocă, legile se dau pentru interese de grup (se vede cu ochiul liber nu trebuie să fi specialist pentru asta), se promovează slugăreala și nepotismul, avem mult mai mulți parlamentari decât două țări la un loc, totul este politizat, totul este pe ȘPAGÃ și DAR, politicienii sunt toți o apă și un pământ (poate sunt exceptii, dar acești oameni cu bun simț se retrag când văd ce se întamplă) am văzut asta odată cu alternanța la putere, se promovează mediocritatea și comercialul, nu există o coloană vertebrală a politicii externe (cum am putut să cedăm atâtea teritorii pentru care s-au luptat stramoșii nostrii), nu se mai dorește să fim un stat unitar și național, totul se aliniază la moneda unică europeana dar salariul mediu rămâne un pic peste 100 de euro !!!! Ca să nu mai vorbim că nu mai există bun simț, cinste, onoare, adevăr, modestie, curaj, și altele. Neamul românesc – CEL MAI MARE ȘI MAI VECHI AL EUROPEI - a fost deposedat de aceste atribute și noi stăm cuminți și ne uităm. NIMENI NU MAI VREA SÃ MUNCEASCÃ! TOÞI VOR BANI REPEDE ȘI UȘOR, nu mai contează prin ce mijloace. Pe nimeni nu mai interesează altceva mai mult decât interesele proprii. Știu că mai există și excepții dar reprezintă prea puțin în comparație cu restul. Asta este starea națiunii, și noi cu toții nu facem nimic considerabil ca să o îndreptăm.
Biserica Româna vrea să cheltuiască sute de milioane de euro pentru o catedrală a neamului, când creștinii români nu au ce mânca, nu au medicamente, nu au case, nu mai fac copii că nu mai au cum să le asigure viitorul. Eu nu judec pe nimeni (nu sunt în măsură eu să judec pe cineva, și toată viața mea de când am învățat cuvintele lui Iisus Cristos "nu judeca și nu vei fi judecat" m-am străduit să le aplic) dar mai bine ar ajuta acesti oameni să trăiască mai bine, să poată să-și trimită copiii la școală ca să aibă și România un viitor… Despre țăranul român, ce să mai spunem. Au ajuns să dea grâul și laptele la porci, că cele importate din alte tări sunt mai ieftine!!! ESTE O MARE RUSINE! Este o lipsă de respect uimitoare pentru munca acestor oameni care au ținut România pe umeri de atatea mii de ani! Este dureros să vezi că un neam care se zbate în agonie A RAMAS SINGUR, că românii adevărați sunt tot mai puțini și că îi interesează și mai puțin ceea ce o să se întâmple. Mă întreb ce o să fie peste 50 ani, când noi nu vom mai avea cu cine sa ne educăm copiii? O să fie și mai dureros.
De ce v-am scris? Nu știu nici eu prea bine. Poate din disperarea care mă cuprinde tot mai des. Și lucrurile sunt și mai adânci, la nivel mondial.
Cu mâna pe suflet vă spun, chiar nu se mai poate să uităm pentru o clipă că nu suntem PSD-iști, Liberali, PRM-iști, de dreapta sau de stânga, ci SUNTEM ROMANI! CÃ SUNTEM URMAȘII DACILOR LUI BUREBISTA – CEL MAI MARE REGE TRAC!
Chiar nu se poate ca cineva în țara asta să spună lucrul ăsta răspicat și să adune românii adevarați ca să facem ceva să ieșim din gaura unde suntem?
Oameni adevarați sunt, capete strălucite sunt, răspunsuri și soluții la probleme sunt, ce nu este, este UNITATEA, dorința de a fi român înainte de toate! Pot să pun pariu că dacă USA ar licita mâine 1 miliard de dolari pentru România, și ne-ar face pe toți cetățeni americani (și ar aduce nivelul lor de trai aici), puțini s-ar ridica să ia poziție împotriva acestui lucru!
Ce sa vă mai zic. Disperarea pe care o am în suflet când văd lumea asta așa de strâmbă și fară nici un Dumnezeu, nu se poate exprima în cuvinte. Cred că toți ne merităm soarta, și așa și România. Suntem un popor (oare mai suntem un popor?) prea smerit (CU TOATE CA E BINE SÃ FII SMERIT DAR NU ȘI INDIFERENT) si grumazul mereu plecat, care nu mai are curajul să stea cu fruntea sus. Banul și puterea au subjugat și România !
Există o vorbă din străbuni, "Dumnezeu îți dă, dar nu-ți bagă în traistă". Cât o să stăm cu traista la cerșit nu o să reușim să facem nimic, decât să rămânem, fară producție internă DE TOT si cu un export de cunoaștere și inteligenț de sute mii de oameni pe an.
CÃ ÎN ROMÂNIA NU ÎI AJUTÃ NIMENI.
Nouă nu ne mai rămâne decât speranța și credința. În ce, fiecare știe, însă nu am nici o urmă de îndoială că această civilizație a banului, violenței, urii, non iubirii și puterii este la apus. Marele Eistein a spus: “Atunci când o civilizație depășește din punct de vedere tehnologic nivelul de credință, etică și morală, ea nu mai are altă alternativă decât de a se autodistruge”!
Eu mai cred încă că toate aceste lucruri se vor schimba fără prea mari distrugeri, lăsând loc unei conștiințe mai elevate și mai curate.
Sa nu uităm că fiecare primește după faptele și alegerile sale.

Așa să ne ajute Dumnezeu!

Cu consideratie,

Teodor Nitu

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!